Bu
yazının amacı İbrahim Arslan tarafından yazılan, 1.Baskısı İstanbul’da Mayıs 2015’te yapılmış
ve İthaki Yayınları tarafından yayınlanmış 20.Yüzyıl
Türkiye ve Dünya Tarihi adlı ders kitabını biçim ve içerik yönünden
inceleyerek, tarih bilimi ve tarih öğretimi açısından değerlendirmektir. Sözü edilen kitabın alanında bir boşluğu
değerlendirme umudu dile getirildikten ve ders kitaplarının üniversite eğitimi
ile ilişkisine değinildikten sonra kitabın içeriği, başlık ve konu seçimi,
konuların işlenişi ele alınmış ve söz konusu ders kitabının bilime ve eğitime
katkısı konusunda büyük ölçüde olumsuz sonuçlara varılmıştır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 - Aralık |