Söz konusu bu
çalışma, markaların Instagramı marka iletişimi bağlamında kullanarak, marka
kişiliklerini nasıl yansıttıklarını ele almıştır. Bununla birlikte, markaların
takipçilerinin bu marka kişiliklerini nasıl algıladıklarına odaklanmıştır.
Nitel araştırma çerçevesinde durum desenine göre yapılandırılan çalışmada elde
edilen veriler niteliksel ve niceliksel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş, sonuçlar
tanımlanarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, markaların ürüne yönelik
yaptıkları paylaşımlarda yansıttıkları marka kişiliklerini, tüketicilerin
benzer şekilde algıladıkları görülmüştür. Aynı zamanda halkla ilişkiler
bağlamında Instagramı kullanamadıkları ve takipçilerin yorumlarının yönü
doğrultusunda etkileşimlerinin yeterli olmadığı ortaya çıkmıştır. Örneklemi
oluşturan katılımcıların, markaların paylaşımlarından farklı beklentilerinin
olduğu görülmüştür. Markaların Instagramda kimliklerini yeterli düzeyde
yansıtamadıkları da dikkat çekmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | August 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches