Bu çalışmanın amacı öğretmen algılarına göre ortaöğretim okullarında liderlik kapasitesi, okul geliştirme ve okul imajı arasındaki olası ilişkileri ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan bu araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, “Okullarda Liderlik Kapasitesi Ölçeği”, “Okul Geliştirme Ölçeği” ve “Örgütsel İmaj Ölçeği” kullanılarak İstanbul ili Ataşehir, Pendik, Sultanbeyli, Ümraniye ile Üsküdar ilçelerinde yer alan ortaöğretim kurumlarında görev yapan 380 öğretmenden toplanmıştır. Verilerle betimsel istatistik, Pearson korelasyon ve basit regresyon analizleri yapılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre öğretmenler liselerde liderlik kapasitesini ve okul geliştirmeyi yüksek düzeyde, okul imajını ise orta düzeyde algılamaktadırlar. Ayrıca, liderlik kapasitesi, okul geliştirme ve okul imajı arasında olumlu yönde ve anlamlı ilişkiler bulunduğu tespit edilmiştir. Son olarak, bir lisenin liderlik kapasitesi hem okul geliştirme düzeyini hem de okul imajını anlamlı bir şekilde yordamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 12, 2024 |
Publication Date | July 15, 2024 |
Submission Date | March 28, 2024 |
Acceptance Date | April 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches