This study concern
about new design of three point seat belt anchorage bar (ICP-Inter Connect
Point) and its adaptation on the seat and design development of common reinforced
seat console. Main aim of this study, driver seat development with new ICP bar
and new console according to FMVSS 210.
This seat alredy suitable with ECE-R14 regulation but forces of ECE-R14
regulation lower than FMVSS 210 forces. There were made lots of design for ICP
bar and console at the begining of the design study. This study was handled with
kinematic and structure analysis, customer requests and ergonomy issues for choose
the optimum design and make a design freeze. All of these datas were evaluated and
optimum design selected. The seat was strengthened with new console structure and
unified ICP bar.
FMVSS 210 Regulation Design Development ICP Bar Design Inter Connect Point Truck Driver Seat
Bu çalışmada, emniyet kemeri çekme testi
dayanımı hakkındaki Amerika düzenlemesi olan, FMVSS regülasyonuna uygun üç
noktalı emniyet kemeri bağlantı barı tasarımı (ICP-Inter Connect Point) ve
koltuk konsolu tasarımı geliştirilmesi temel alınmıştır. Mevcut durumda ECE-R14
regülasyonu şartlarını sağlayan sürücü koltuğu geliştirilerek Amerika
regülasyonu olan FMVSS 210'a da uyumlu hale getirilmesi amaçlanmıştır. Bu
regülasyon gereği üç noktalı emniyet kemerinin iki bağlantı noktasının koltuk
üzerindeki ICP Bar üzerinde bulunması gereklidir. Bu projede sürücü koltuğu
için bir çok ICP Bar tasarımı
yapılmıştır. Ayrıca bu yeniliğin yanında tüm pazar müşterilerine cevap
verebilmek için koltuk ve araç arasındaki ortaklaştırılmış bağlantı konsolu
tasarımı yapılmıştır. Yapılan tüm ICP Bar ve Konsol tasarım çalışmalarının
dizayn dondurma işlemi için bilgisayar ortamında yapılan kinematik ve yapısal
analizleri, müşteri talepleri ve ergonomi açısından değerlendirilmiş, en uygun
tasarım seçilmiştir.
Sürücü Koltuğu FMVSS 210 Regülasyonları Tasarım Geliştirme ICP Bar Tasarımı Ağır Ticari Araç Koltuğu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2018 |
Submission Date | February 5, 2018 |
Acceptance Date | April 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 23 Issue: 1 |
Announcements:
30.03.2021-Beginning with our April 2021 (26/1) issue, in accordance with the new criteria of TR-Dizin, the Declaration of Conflict of Interest and the Declaration of Author Contribution forms fulfilled and signed by all authors are required as well as the Copyright form during the initial submission of the manuscript. Furthermore two new sections, i.e. ‘Conflict of Interest’ and ‘Author Contribution’, should be added to the manuscript. Links of those forms that should be submitted with the initial manuscript can be found in our 'Author Guidelines' and 'Submission Procedure' pages. The manuscript template is also updated. For articles reviewed and accepted for publication in our 2021 and ongoing issues and for articles currently under review process, those forms should also be fulfilled, signed and uploaded to the system by authors.