Sohbet robotları, insanlarla yazılı iletişim için geliştirilmiş yapay zeka ve doğal dil işleme (NLP) tabanlı bilgisayar programlarıdır. Temel anahtar kelime tabanlı yanıtlardan gelişmiş yapay zeka teknolojilerine kadar çeşitli gelişmişlik düzeylerinde tasarlanabilirler. Sohbet robotlarının uzun bir geçmişi vardır ve ilk örnekleri 20. yüzyılın ortalarına kadar uzanmaktadır. Yapay zeka alanındaki son gelişmeler, sohbet robotlarını daha akıllı ve işlevsel hale getirerek çeşitli sektörlerde kullanılmalarına olanak sağlamıştır. Sohbet robotları, sosyal medyada giderek daha popüler hale gelerek işletmelere ve kuruluşlara müşteri ve takipçilerle etkileşim kurmanın etkili bir yolunu sunmaktadır. Sosyal medya sohbet robotları, kullanıcı sorularını anlamak ve yanıtlamak için NLP teknolojisini kullanır. İsteğe göre kişiselleştirilmiş olup anında destek sağlar. Müşteri hizmetleri, pazarlama ve satış dahil olmak üzere çeşitli amaçlar için kullanılabilirler ve temel soruları yanıtlamaktan işlemleri tamamlamaya kadar birçok çeşit hizmet sunabilirler. Kullanıcılarla gerçek zamanlı olarak etkileşime girebilme özelliğiyle sosyal medya sohbet robotları, işletmelerin müşteri memnuniyetini artırmasına ve etkileşimi olumlu biçimde yönetmesine yardımcı olabilir ve bu da onları sosyal medya stratejisi için önemli bir araç haline getirir. Bu derlemenin amacı, sohbet robotlarının sosyal medyadaki mevcut ve geçmiş kullanımına ilişkin kapsamlı ve incelikli bir kavrayış sunmanın yanı sıra gelecekteki potansiyel eğilimler ve gelişmeler hakkında içgörü sağlamaktır.
Chatbots are computer programs using artificial intelligence and natural language processing (NLP) developed for written communication with humans. They can be designed with varying levels of sophistication, from basic keyword scanning to advanced AI technologies. Chatbots have a long history, with early examples dating back to the mid-20th century. Recent advancements in AI have made chatbots smarter and more functional, allowing them to be used in a variety of industries. Chatbots have become increasingly popular in social media, providing businesses and organizations with an efficient way to engage with customers and followers. Social media chatbots utilize NLP technology to understand and respond to user inquiries, providing personalized and immediate support. They can be used for a variety of purposes, including customer service, marketing, and sales, and can offer a range of services, from answering basic questions to completing transactions. With the ability to interact with users in real-time, social media chatbots can help businesses improve customer satisfaction and increase engagement, making them an important tool for social media strategy. The aim of this paper is to offer a thorough and nuanced comprehension of the current and past utilization of chatbots in social media, as well as to provide insights into potential future trends and developments.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Natural Language Processing, Speech Production |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2023 |
Submission Date | December 5, 2023 |
Acceptance Date | December 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |
Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)
Academic Resource Index | Google Scholar | ASOS Index |
Rooting Index | The JournalTOCs Index | General Impact Factor (GIF) Index |
Directory of Research Journals Indexing | I2OR Index
|