Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan hızlı değişim ve dönüşüm dalgası mobil teknolojileri hiç olmadığı kadar ön plana çıkarmıştır. Diğer teknolojik cihazlara kıyasla daha yüksek sahiplik oranı olan mobil cihazlar; vatandaşlar ve yerel yönetimler arasında, özellikle milenyum sonrasındaki dönemde, çağrı merkezleri, anlık mesajlaşma uygulamaları ve mobil uygulamalar gibi yeni iletişim kanalları açmıştır. Küresel ölçekteki erişim ve kullanım oranları göz önünde bulundurulduğunda mobil teknolojiler, çok sayıda vatandaşa/müşteriye erişme konusunda ciddi bir fırsat sunmaktadır. Kamu sektöründe daha düşük maliyetlerle daha iyi hizmet sunumu, verimlilik, hesap verebilirlik, şeffaflık, duyarlılık, yanıt verebilirlik ve geri bildirim ilkeleri çerçevesinde kurumsal kapasite sağlanması gibi avantajları olan M-Devlet ve M-Belediye çalışmaları günümüzde yeni bir demokratikleşme dalgasına neden olmaktadır. Bu çalışma ile kurumsal ve finansal açıdan görece güçlü olduğu düşünülen büyükşehir belediyelerinin mobil teknolojileri kullanım tarz ve düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin bir M-Devlet ya da M-Belediyecilik aracı olarak kullandıkları anlık mesajlaşma uygulamaları, çağrı merkezleri üzerinden sundukları mobil hizmetler ve çok çeşitli başlıklarda geliştirdikleri mobil uygulamalar web hasadı yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak, mobil uygulama ve çağrı merkezi hizmetlerinin büyükşehir belediyelerince aktif olarak kullanıldığı ancak genel olarak anlık mesajlaşma programlarının (WhatsApp ve Telegram) çok aktif ve verimli olarak kullanılmadığı saptanmıştır.
Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi bünyesindeki KAY 769 kodlu “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politikaları” dersi kapsamında hazırlanmıştır. Desteği ve yönlendiriciliği sebebiyle Prof. Dr. Mete YILDIZ’a teşekkür ederim.
The wave of rapid change and transformation in the field of information and communication technologies has brought mobile technologies to the fore as never before. Mobile devices with a higher ownership rate compared to other technological devices; has opened new communication channels such as call centers, instant messaging applications and mobile applications between citizens and local governments, especially in the post-millennium era. Considering the access and usage rates on a global scale, mobile technologies offer a serious opportunity to reach a large number of citizens/customers. M-State and M-Municipality works, which have some advantages such as better service delivery at lower costs in the public sector, providing institutional capacity within the framework of efficiency, accountability, transparency, sensitivity, responsiveness and feedback principles, are causing a new wave of democratization today. With the study, it is aimed to determine the usage style and level of mobile technologies of metropolitan municipalities, which are considered to be relatively strong in institutional and financial terms. In this context, instant messaging applications, mobile services offered through call centers and mobile applications developed in a wide variety of topics that have been conducted by Metropolitan municipalities in Türkiye as an M-state or M-municipality tool are examined by web harvesting method. As a result, it is determined that mobile applications and call center services are actively used by these metropolitan municipalities, but instant messaging programs (WhatsApp and Telegram) are not used very actively and efficiently in general.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 22, 2023 |
Publication Date | May 25, 2023 |
Submission Date | July 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 38 |