Pazarlama stratejisinin en önemli unsurlarından biri olan pazar bölümlendirme, küreselleşmenin etkisiyle birlikte, uluslararası nitelik kazanmıştır. Ancak ilk zamanlarında daha çok ülke düzeyinde yapılan uluslararası pazar bölümlendirme çalışmaları, pazarlama araştırmacılarının ve uygulayıcılarının birçok ihtiyacına cevap verememeye başlamıştır. Daha sonraları ortaya çıkan tüketici düzeyindeki uluslararası pazar bölümlendirme çalışmaları ise yine ülkelerarası ve kültürlerarası karşılaştırmalara odaklanmıştır. Hâlbuki küreselleşmeyle ve artan teknoloji, ulaşım ve iletişim imkânlarıyla birlikte, küresel çapta tüketici istek ve ihtiyaçları her geçen gün birbirine daha da yaklaşmaktadır. Sonuç olarak ortaya çıkan küresel tüketici kültürü, uluslararası pazar bölümlendirme çalışmalarında da gerek yöntem gerekse içerik açısından önemli değişikliklere yol açmıştır. Bu çalışma pazarlama literatüründe yaşanan söz konusu değişimi değerlendirmekte ve gelecek çalışmalar için öneriler sunmaktadır.
Pazarlama stratejisinin en önemli unsurlarından biri olan pazar bölümlendirme, küreselleşmenin etkisiyle birlikte, uluslararası nitelik kazanmıştır. Ancak ilk zamanlarında daha çok ülke düzeyinde yapılan uluslararası pazar bölümlendirme çalışmaları, pazarlama araştırmacılarının ve uygulayıcılarının birçok ihtiyacına cevap verememeye başlamıştır. Daha sonraları ortaya çıkan tüketici düzeyindeki uluslararası pazar bölümlendirme çalışmaları ise yine ülkelerarası ve kültürlerarası karşılaştırmalara odaklanmıştır. Hâlbuki küreselleşmeyle ve artan teknoloji, ulaşım ve iletişim imkânlarıyla birlikte, küresel çapta tüketici istek ve ihtiyaçları her geçen gün birbirine daha da yaklaşmaktadır. Sonuç olarak ortaya çıkan küresel tüketici kültürü, uluslararası pazar bölümlendirme çalışmalarında da gerek yöntem gerekse içerik açısından önemli değişikliklere yol açmıştır. Bu çalışma pazarlama literatüründe yaşanan söz konusu değişimi değerlendirmekte ve gelecek çalışmalar için öneriler sunmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC. BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.