Research Article
BibTex RIS Cite

'BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 58 - 74, 27.10.2022

Abstract

Araştırmamız, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Aydın ili İncirliova ilçesi Spor Lisesinde görev yapmakta olan Beden Eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin görüşlerini anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmamız nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olup,bütüncül tekli durum desenlidir. Nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi örneklem olarak kullanılmıştır.Aydın ili İncirliova ilçesi Spor Lisesinde görev yapmakta olan Beden Eğitimi öğretmenlerinden gönüllü olarak katılmak isteyen 16 öğretmen örneklem grubu olarak belirlenmiştir.
Araştırmamız kapsamında veriler metefor ve bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme forumları 17- 27 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip betimsel analiz ile görüşmeler alt ve üst temalar altında kategorileştirilmiştir.
Araştırmamız kapsamında, beden eğitimi öğretmenlerinin akademik bilgiler, çalışılan yıl, yaşanmışlıklar, gözlemler olumlu etkilerken, cinsiyet ikili ilişkilerde beden eğitimi öğretmenleri açısından iletişimi etkilemektedir. Beden eğitimi öğretmenlerinin uzmanlık gücünün yeterli olmaması lehine görüş bildirilirken sorun çözme becerilerinde yeterli oldukları anlaşılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin egodan arınmaları, kitap okumaları, seminerlere katılmaları, kişisel gelişimlerini sürekli yenilemeleri, uzmanlık alan branşlarının dışında diğer spor branşları hakkin dada güncel bilgilere erişmeleri hakkında önerilerde bulunulmuştur.

References

  • 1. Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 159-175.
  • 2. Çakmak, V. ve Aktan, E. (2016). Öğretmen Öğrenci İletişiminin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 83-97.
  • 3. Çalışkan, N. ve Ayık, A. (2015). Okul Aile Birliği ve Velilerle İletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2),69-82.
  • 4. Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları Ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, 28(1), 411-444.
  • 5. Gülşen, G (2020). Eğitim yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri (yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Antalya.
  • 6. Kılıç, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ
  • 7. Metin, H. (2011). Empatik iletişim ve yönetişim. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 11 (32),177–203.
  • 8. Landis, J. R. ve Koch, G. G. (1977). Themeasurement of observeragreementforcategorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • 9. Tek, İ. (2008). Okul yöneticilerinin iletişim becerisi ile çatışmayı yönetme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.,
  • 10. Olgun, F. B. (2005). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf İçinde Etkili İletişim Ortama Yaratma ve İletişimde Fırsat Eşitliği Sağlama Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • 11. Özer, A. R. (2017). Öğretmenlerde Sosyal Kaygı Düzeyi ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul

Physical Education Teachers' Views on Communıcation Skills : A Case Study

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 58 - 74, 27.10.2022

Abstract

Our research was carried out in order to understand the views of the Physical Education teachers working at the Sports High School in the Incirliova district of Aydın, which is affiliated to the Ministry of National Education, on communication skills.Our research is a case study from qualitative research methods and has a holistic single case pattern. Easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods used in qualitative research methods, was used as a sample. Among the Physical Education teachers working in the Sports High School of Incirliova district of Aydın province, 16 teachers who wanted to participate voluntarily were determined as the sample group. Within the scope of our research, data were collected by metaphor and individual interview technique. Semi-structured interview forums The interviews held for 17-27 minutes were recorded and the interviews were categorized under sub and super themes with descriptive analysis.Within the scope of our research, while academic information, years worked, experiences and observations affect physical education teachers positively, gender affects communication in terms of physical education teachers in bilateral relations. While opinions were expressed in favor of the lack of expertise of physical education teachers, it was understood that they were sufficient in problem solving skills. Suggestions were made for physical education teachers to purge their ego, read books, attend seminars, constantly renew their personal development, and access up-to-date information about other sports branches besides their fields of expertise.

References

  • 1. Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 159-175.
  • 2. Çakmak, V. ve Aktan, E. (2016). Öğretmen Öğrenci İletişiminin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 83-97.
  • 3. Çalışkan, N. ve Ayık, A. (2015). Okul Aile Birliği ve Velilerle İletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2),69-82.
  • 4. Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları Ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, 28(1), 411-444.
  • 5. Gülşen, G (2020). Eğitim yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri (yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Antalya.
  • 6. Kılıç, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ
  • 7. Metin, H. (2011). Empatik iletişim ve yönetişim. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 11 (32),177–203.
  • 8. Landis, J. R. ve Koch, G. G. (1977). Themeasurement of observeragreementforcategorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • 9. Tek, İ. (2008). Okul yöneticilerinin iletişim becerisi ile çatışmayı yönetme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.,
  • 10. Olgun, F. B. (2005). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf İçinde Etkili İletişim Ortama Yaratma ve İletişimde Fırsat Eşitliği Sağlama Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • 11. Özer, A. R. (2017). Öğretmenlerde Sosyal Kaygı Düzeyi ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Sports Science and Exercise
Journal Section Research Articles
Authors

Erhan Buyrukoğlu 0000-0002-8459-9270

Yasin Yıldız 0000-0003-3230-5717

Early Pub Date October 27, 2022
Publication Date October 27, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Buyrukoğlu, E., & Yıldız, Y. (2022). Physical Education Teachers’ Views on Communıcation Skills : A Case Study. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 58-74.