Türkiye’de
bankacılık sektöründe faaliyet gösteren özel bankaların genel müdürlük
çalışanlarının işyerlerinde deneyimledikleri eğlencenin pozitif bireysel ve örgütsel
çıktılar üzerindeki etkilerini bütüncül bir model altında incelemeyi amaçlayan
bu çalışmanın araştırması, Türkiye’de bankacılık sektöründe faaliyet gösteren
ve Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan “Üye Bankalar” listesinde
yer alan 25 özel bankanın 18’inde kolayda örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir.
Bu çerçevede, söz konusu bankaların 367 genel müdürlük çalışanının düşünce ve
algıları temel alınmıştır. Araştırmaya
katılan 367 bankacının % 61.3’ünü kadınlar oluşturmaktadır, katılanların % 53.7’si
evli, % 87.9’u üniversite mezunu
ve ortalama yaşları 31.62’dir. Araştırma bulguları, örneklem bağlamında,
çalışanların işyerinde deneyimledikleri eğlencenin, örgüte duygusal
bağlılık, örgütle özdeşleşme, sosyal iklim, çalışma grubuna bağlılık ve
işyeri arkadaşlıkları üzerinde olumlu, işten ayrılma niyeti üzerinde ise
olumsuz etkiye sahip olduğunu; bunun yanı sıra işyerinde deneyimlenen
eğlence-işten ayrılma niyeti ilişkisi üzerinde örgüte duygusal bağlılık, örgütle
özdeşleşme, sosyal iklim, çalışma grubuna bağlılık ve işyeri
arkadaşlıklarının aracı etkisi olduğu ortaya koymaktadır. Yerli alanyazında
eğlenceli bir çalışma ortamı ve işyerinde deneyimlenen eğlence üzerine
yapılmış ilk çalışmalardan biri olan bu araştırmada ortaya konulan
bulguların endüstri ve örgüt psikolojisi alanyazınına katkıda bulunması
hedeflenmektedir.
İşyerinde Eğlence Deneyimlenen Eğlence Örgütsel Çıktılar Bireysel Çıktılar İşten Ayrılma Niyeti
This
study which aims to examine the effects of workplace fun perceptions of
employees who work for the headquarters of the private banks in Turkish banking
industry on the individual and organizational outcomes, comprises 18 of 25 of the
private banks that are operating in Turkish Banking Industry. In this context,
the opinions and perceptions of convenience sampled 367 employees who work for
the headquarters of these banks are taken as base. The participants consisted
of 61.3 % women, among the participants 53.7 % are married, 87.9 % have a
university degree and their mean age is 31.62. The findings of the study reveal
that the experienced fun at work has a positive effect on affective commitment,
organizational identification, social climate, workgroup cohesion and workplace
friendship, and a negative effect on intention to leave, whilst affective
commitment, organizational identification, social climate, workgroup cohesion
and workplace friendship have mediating effects on experienced fun at work-intention
to leave relationship. This study, which is one of the first researches on
workplace fun in the Turkish academic literature, aims to contribute to
organizational psychology literature with its findings.
Workplace Fun Experienced Fun Organizational Outcomes Individual Outcomes Intention to Leave
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Volume:2, Issue:4 December |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 4 |