Meslek
Liselerinde performans çalışması kapsamında öğretmen her bir eğitim öğretim
döneminde sorumlu olduğu dersler için, tüm öğrencilerine en az iki adet
performans notu vermek zorundadır. Performans görevlerinin kontrolünü düzenli
bir şekilde yapılması ve özellikle uygulamalı derslerde ders bitmeden
kontrollerin tamamlanıp her bir öğrenci için kişisel geri bildirimde bulunulması
işleminin yerine getirilmesi gereklidir. Bu çalışma kapsamında, öğretmen-öğrenci-veli
işbirliği ile ürün arşivleme, geri bildirim ve değerlendirmenin, şeffaf ve
verimli yapılmasını sağlayacağı amaçlanan Mobil Tabanlı Eğitim Değerlendirme
Sistemi Uygulaması geliştirilmiştir. Geliştirilen uygulama web ve mobil olmak
üzere iki farklı platform için tasarlanmıştır. Öğrencilerin sisteme
yükledikleri performans görevi ürün dosyaları, ders öğretmeni tarafından web
ortamında değerlendirilebilecektir. Performans görevine ait değerlendirme ve
tanımlama süreçlerinden ise öğrenciler ve velilerin, geliştirilen mobil
uygulama ile haberdar olmaları sağlanacaktır. Süreç iyileştirmeye yönelik
yapılan bu çalışmada, bilgisayar ve mobil iletişim teknolojileri kullanılarak
gerçekleştirilen uygulamalar ile eğitim öğretim değerlendirme süreçlerinde
öğretmen – öğrenci ve veli işbirliğini sağlanarak etkileşim arttırılmış ve
şeffaflık sağlamıştır.
The Vocational High School performance study requires
the teachers to give at least two performance grades for each course they are
responsible for each term to their students. It is necessary that the control
of performance assignments is carried out regularly and that the process of
checking and completing individual feedback for each student, especially during
the practical lessons be carried out. Within the scope of this study, a mobile
based education evaluation system application has been developed which aims to
provide product archiving and transparent and efficient feedback and evaluation
with teacher-student-parent cooperation. The application has been developed for
two different platforms, web and mobile. The performance assignments product folders
that the students upload to the system can be evaluated by the teacher in a web
environment. With this application, the student and parent will be informed of
the performance assignment evaluation and specification periods. Within this
study, which is aimed at process improvement, interaction and transparency has
increased by ensuring teacher, student and parent collaboration.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |