Alan yazın incelendiğinde, öğrencilerin dil, fen ve matematik gibi alanlardaki yeterliliklerinin artırılması amacıyla, sınıflarda öğretmeni asiste etmek üzere robotların kullanıldığı az sayıda çalışmanın bulunduğu görülmektedir. Öğretmenin yerine geçebilecek bir yapay zekâ projesinin gerçekleştirilebilmesi için de makinelerin, insanlar tarafından konuşulan dili anlaması gerekmektedir.
Bu çalışmada Türkçe özelinde, doğal dil işleme çalışmaları bağlamında gelinen mevcut durum analiz edildikten sonra bu projenin nasıl alt başlıklara ayrılabileceğine dair öneriler sunuldu ve tasarımında izlenecek yol haritası belirlenmeye çalışılmıştır. Türkçe doğal dil işleme çalışmalarının hangi düzeylerde yapıldığı anlatılırken, konular, yapay zekâ projesi içindeki konumu dikkate alınarak filtrelenmiştir. Bu bağlamda diller arası çeviri çalışmaları, bu çalışmanın kapsamı içine dâhil edilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |