Müzeler ve arkeolojik alanlar, bir taraftan tarihsel süre.te yaşananalar ile ilgili
bilgileri somut buluntular üzerinden bizlere ulaştırırken, bir taraftan da alternatif
eğitim ortamları olarak kalıcı öğrenmelerin sağlanması açısından önemli mekânlar
olarak değerlendirilirler. Okullarda geleneksel eğitim anlayışı ile çocuklara sunulan
tarih, müzelerde ve arkeolojik alanlarda yapılan eğitim çalışmaları ile çocuklar için
daha anlamlı bir hale gelir.
Halihazırda .rgün eğitimde okullar, özellikle de müzeler haftasında, müze ve
arkeolojik alanlara geziler düzenlemeyi tercih etmektedirler. Herhangi bir
ön çalışma ya da planlamayı içermeyen bu gezilerin öncesinde, sürecinde ve
sonrasında yapılan eğitim etkinliklerinde çoğu, çocukların katılımına izin vermeyen
didaktik yöntemlerdir. Buna karşın çocukların aktif katılımına fırsat veren drama
gibi yöntemlerin müzelerde ve arkeolojik alanlarda yapılan eğitim etkinliklerinde
kullanılması öğrenmelerin kalıcılığı açısından vazgeçilmezdir. Müzelerde ve
arkeolojik ortamlarda yapılan drama çalışmaları ile çocuklar geçmişi, geçmişe ait
mekânlarda yaparak ve yaşayarak öğrenirler.
Yaşamın ilk dokuz/on yılını içine alan erken çocukluk döneminde çocukların işlem
öncesi ve somut işlemler döneminin başlarında oldukları düşünülürse, bu çocuklarla
yapılacak eğitim çalışmalarında alternatif eğitim ortamları ve yaparak yaşayarak
öğrenmeye fırsat veren drama gibi yöntemlerin kullanılması çok daha büyük önem
taşımaktadır. Bu dönemlerde olan çocuklar için geçmişi anlatan müzelerin anlamlı
bir hale gelmesinde drama gü.lü bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada, “Magnesia Kazısı Çocuk Şenlikleri”, “Leonardo: Evrensel Deha
Sergisi”, “Frig Kostümleri Tasarımı Projesi”, “Kaunos Çocuk ve Arkeoloji
Çalıştayı” ve “Müzeler Haftası Çocuk Şenliği»nde çocuklar ile yapılan drama
çalışmalarına yer verilecek ve bu çalışmalardan yola çıkılarak “müzede eğitim”
adına çeşitli önerilerde bulunulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International