Research Article
BibTex RIS Cite

SATISFACTION LEVEL FROM MUNCIPAL SERVİCES IN TURKEY: A COMPARISON ACCROSS PROVINCES

Year 2021, , 279 - 298, 30.06.2021
https://doi.org/10.11611/yead.911522

Abstract

Local governments, specifically municipalities, have many responsibilities ranging from creating healthy environment in order to improve the quality of life to developing economic life, and from infrastructure services to making sure of improving welfare level of the society as well increasing the level of education and culture. Technological developments and global changes have diversified the new demands brought by urban lifestyle and affected the expectations of the people living in the cities. Meeting these demands and expectations is reflected in the satisfaction and happiness of the city residents. The aim of this study is to compare and analyze the satisfaction level, in province level, of the urban residents from the municipal services provided by their local governments using Life Satisfaction Survey conducted by Turkish Statistical Institute in 2013 (YMA-2013). Also, the relationship between general happiness levels across provinces and the satisfaction level from municipal services will be analyzed. Thus, this study aims to contribute to the discussions on the impact of the municipal services provided by the local governments which are also covered by YMA-2013 on the quality of urban life and the happiness level of the residents.

References

  • Adaman, F. ve Çarkoğlu, A. (2000). “Türkiye'de Yerel ve Merkezi Yönetimlerde Hizmetlerden Tatmin, Patronaj İlişkileri ve Reform”, TESEV. (Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı), 43-52.
  • Akyıldız, F. (2012). “Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği”. Journal of Yaşar University, 26 (7): 4415–4436.
  • Ardıç, K., Yüksel, F. ve Çevik, O. (2004). “Belediyelerde Hizmet Kalitesinin (Vatandaş Tatmininin) Ölçülmesi (Tokat Belediye’sinde Bir Uygulama)”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13 (3): 63-81.
  • Aslan, C. ve Uluocak, Ş. (2012). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9 (1): 174-201.
  • Bölükbaşı, A. ve Yıldırtan, D. (2012). “Yerel Yönetimlerde Belediyenin Başarısını Ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Alan Araştırması”, Öneri Dergisi, 9 (33): 227-235.
  • Delice, M. E. ve Daştan, İ. (2015). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi: İzmir Büyükşehir Belediyesi Örneği”, The Journal of Academic Social Science Studies, 32 (3): 203-223.
  • Dinçer, Ö. ve Cevdet, Y. (2003). “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: Değişimin Yönetimi için Yönetimde Değişim”, T.C. Başbakanlık, Ankara.
  • Emini, T. F. (2009). “Türkiye’de Yerel Yönetim Reformunun İç ve Dış Dinamikleri”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16 (2): 31-46.
  • Er, A. (2018). “Alanya’daki Belediye Hizmetleri Performans Algısının Değerlendirilmesi Üzerine Örnek Bir Çalışma”, Alanya Akademik Bakış: 2 (1): 71-105.
  • Eryılmaz, B. (1994). Kamu Yönetimi, Üniversite Kitabevi, İzmir.
  • Göküş, M. Alptürker, H, (2011). “Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti: Silifke Belediyesi Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25): 121-133.
  • Gümüşoğlu, Ş., Erdem, S., Kavrukkoca, G. ve Özdağoğlu, A. (2003). “Belediyelerde Beklenen Algılanan Hizmet Kalitesinin Servqual Modeli ile Ölçülmesi ve Muğla İlinde Bir Uygulama”, 3. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • İnce, M. ve Şahin, K. (2011). “Belediye Hizmetlerinde Vatandaş Memnuniyeti Ölçümü: Selçuklu Belediyesi Örneği”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 201: 1-22.
  • Kara, M. ve Gürcü, M. (2010). “Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (2): 79-86.
  • Menteşe, S. (2013). “Halkın Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Tunceli Belediyesi Yönünden Değerlendirmesi”, International Journal of Social Science, 6 (6): 831-862.
  • Nadaroğlu, H. (2001). Mahallî İdareler, (7. Baskı), Beta Basım Yayım, İstanbul
  • Orhan, M. (2016). “Belediye Hizmet Kalitesi Ölçümü: Keçiören Belediyesi’nde Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (3): 945-963.
  • Ökmen, M. (2009). “Sürekli Değişme ve Gelişme Sürecinde Kamu Yönetimi ve Yerel Yönetimler”, iç. Yerel Yerel Yönetimlerin Güncel Sorunları, (edt. Görmez, K. ve Ökmen, M.), İstanbul: Beta Yayınları, 5-42.
  • Sabuncu, İ., Yıldız A., Öztürk M., Özkan K., Atalay A. ve Kara G. (2016). “Belediye Hizmetlerinde Vatandaş Memnuniyet Araştırması: Yalova Örneği”, Turkish Journal of Marketing, 1 (3): 164-177.
  • Songur, L. Turan, A. (2017). “Belediye Hizmetlerinde Halkın Beklentileri: Şereflikoçhisar Örneği”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (54): 16-45.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2018). Yerel Yönetimler ve Hizmet Kalitesi Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Topal, B., Şahin, H. ve Topal, B. (2019). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyetin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Simav Belediyesi Örneği”, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (15): 5-13.
  • Usta, R. Memiş, L. (2010). “Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2): 333-355.
  • Yaylı H. ve Yaslıkaya R. (2012). “Türkiye’de Yerel Hizmetlerle İlgili Yasal Düzenlemelerin Gelişimi”, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 47 (2): 65-82.

TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA

Year 2021, , 279 - 298, 30.06.2021
https://doi.org/10.11611/yead.911522

Abstract

Mahalli idareler ve özellikle belediyelerin vatandaşların hayat kalitesinin artırılması amacıyla sağlıklı çevrenin oluşturulmasından iktisadi hayatın geliştirilmesine, alt yapı hizmetlerinden toplumun refah seviyesinin yükseltilmesinin temin edilmesine ve eğitim ve kültür seviyesinin yükseltilmesine kadar birçok görevi vardır. Teknolojik gelişmeler ve küresel değişimler şehir hayatının ortaya çıkardığı yeni ihtiyaçları çeşitlendirmekte ve şehirde yaşayan insanların beklentilerini etkilemektedir. Bu beklenti ve taleplerin karşılanabiliyor olması şehirde yaşayan insanların tatminine ve mutluluğuna yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı; TÜİK tarafından 2013 yılında uygulanmış olan Yaşam Memnuniyeti Araştırması (YMA-2013) verileri kullanılarak belediyelerin sürdürdüğü hizmetler bakımından vatandaş memnuniyet düzeyi iller bazında karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. Ayrıca vatandaşların genel memnuniyet verileri ile belediye hizmetlerinden memnuniyet düzeyi arasındaki etkileşim-ilişki tartışılacaktır. Böylece belediyelerin üstlendiği ve sürdürdüğü ve de TÜİK 2013 Yaşam Memnuniyet Araştırması’nda yer alan hizmet alanları itibariyle şehir hayatının niteliğine ve vatandaşların mutluluğuna yansıması tartışmalarına katkı sağlamış olacaktır.

References

  • Adaman, F. ve Çarkoğlu, A. (2000). “Türkiye'de Yerel ve Merkezi Yönetimlerde Hizmetlerden Tatmin, Patronaj İlişkileri ve Reform”, TESEV. (Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı), 43-52.
  • Akyıldız, F. (2012). “Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği”. Journal of Yaşar University, 26 (7): 4415–4436.
  • Ardıç, K., Yüksel, F. ve Çevik, O. (2004). “Belediyelerde Hizmet Kalitesinin (Vatandaş Tatmininin) Ölçülmesi (Tokat Belediye’sinde Bir Uygulama)”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13 (3): 63-81.
  • Aslan, C. ve Uluocak, Ş. (2012). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9 (1): 174-201.
  • Bölükbaşı, A. ve Yıldırtan, D. (2012). “Yerel Yönetimlerde Belediyenin Başarısını Ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Alan Araştırması”, Öneri Dergisi, 9 (33): 227-235.
  • Delice, M. E. ve Daştan, İ. (2015). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi: İzmir Büyükşehir Belediyesi Örneği”, The Journal of Academic Social Science Studies, 32 (3): 203-223.
  • Dinçer, Ö. ve Cevdet, Y. (2003). “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: Değişimin Yönetimi için Yönetimde Değişim”, T.C. Başbakanlık, Ankara.
  • Emini, T. F. (2009). “Türkiye’de Yerel Yönetim Reformunun İç ve Dış Dinamikleri”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16 (2): 31-46.
  • Er, A. (2018). “Alanya’daki Belediye Hizmetleri Performans Algısının Değerlendirilmesi Üzerine Örnek Bir Çalışma”, Alanya Akademik Bakış: 2 (1): 71-105.
  • Eryılmaz, B. (1994). Kamu Yönetimi, Üniversite Kitabevi, İzmir.
  • Göküş, M. Alptürker, H, (2011). “Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti: Silifke Belediyesi Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25): 121-133.
  • Gümüşoğlu, Ş., Erdem, S., Kavrukkoca, G. ve Özdağoğlu, A. (2003). “Belediyelerde Beklenen Algılanan Hizmet Kalitesinin Servqual Modeli ile Ölçülmesi ve Muğla İlinde Bir Uygulama”, 3. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • İnce, M. ve Şahin, K. (2011). “Belediye Hizmetlerinde Vatandaş Memnuniyeti Ölçümü: Selçuklu Belediyesi Örneği”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 201: 1-22.
  • Kara, M. ve Gürcü, M. (2010). “Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (2): 79-86.
  • Menteşe, S. (2013). “Halkın Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Tunceli Belediyesi Yönünden Değerlendirmesi”, International Journal of Social Science, 6 (6): 831-862.
  • Nadaroğlu, H. (2001). Mahallî İdareler, (7. Baskı), Beta Basım Yayım, İstanbul
  • Orhan, M. (2016). “Belediye Hizmet Kalitesi Ölçümü: Keçiören Belediyesi’nde Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (3): 945-963.
  • Ökmen, M. (2009). “Sürekli Değişme ve Gelişme Sürecinde Kamu Yönetimi ve Yerel Yönetimler”, iç. Yerel Yerel Yönetimlerin Güncel Sorunları, (edt. Görmez, K. ve Ökmen, M.), İstanbul: Beta Yayınları, 5-42.
  • Sabuncu, İ., Yıldız A., Öztürk M., Özkan K., Atalay A. ve Kara G. (2016). “Belediye Hizmetlerinde Vatandaş Memnuniyet Araştırması: Yalova Örneği”, Turkish Journal of Marketing, 1 (3): 164-177.
  • Songur, L. Turan, A. (2017). “Belediye Hizmetlerinde Halkın Beklentileri: Şereflikoçhisar Örneği”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (54): 16-45.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2018). Yerel Yönetimler ve Hizmet Kalitesi Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Topal, B., Şahin, H. ve Topal, B. (2019). “Belediye Hizmetlerinden Memnuniyetin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Simav Belediyesi Örneği”, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (15): 5-13.
  • Usta, R. Memiş, L. (2010). “Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2): 333-355.
  • Yaylı H. ve Yaslıkaya R. (2012). “Türkiye’de Yerel Hizmetlerle İlgili Yasal Düzenlemelerin Gelişimi”, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 47 (2): 65-82.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Urban Policy
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Korkut 0000-0003-0511-4827

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Korkut, H. (2021). TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 19(2), 279-298. https://doi.org/10.11611/yead.911522
AMA Korkut H. TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. June 2021;19(2):279-298. doi:10.11611/yead.911522
Chicago Korkut, Hüseyin. “TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 19, no. 2 (June 2021): 279-98. https://doi.org/10.11611/yead.911522.
EndNote Korkut H (June 1, 2021) TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 19 2 279–298.
IEEE H. Korkut, “TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 279–298, 2021, doi: 10.11611/yead.911522.
ISNAD Korkut, Hüseyin. “TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 19/2 (June 2021), 279-298. https://doi.org/10.11611/yead.911522.
JAMA Korkut H. TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2021;19:279–298.
MLA Korkut, Hüseyin. “TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 19, no. 2, 2021, pp. 279-98, doi:10.11611/yead.911522.
Vancouver Korkut H. TÜRKİYE’DE BELEDİYE HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYİ: İLLER ARASI KARŞILAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2021;19(2):279-98.