Research Article
BibTex RIS Cite

THE INVESTIGATION OF RELATIONSHIP BETWEEN PERCEIVED STRESS LEVEL OF UNIVERSITY STUDENTS AND STYLES OF COPING WITH STRESS

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 130 - 149, 31.01.2017
https://doi.org/10.11611/yead.270449

Abstract











Stress is an event that individuals are exposed to in daily
life. Being new to the university and encountering in the education process can
cause stress on students. The aim of the study is to determine the level of
stress perceived by university students and to examine the relationship between
perceived stress and stress coping styles. The sample of the study is 239
business department students studying at the
Ankara University Faculty
of Political Science
.
Data collection was conducted by questionnaire. In the analysis of obtained
data, pearson product-moment correlation coefficient, t test, one-way analysis
of variance (ANOVA) techniques were used. According to results, majority of the
students had medium level stress; There was a negative and weak relationship
between perceived stress and ‘a self-confident and optimistic approach’ to
subdimentions of the scale of coping styles. , and also it was found that there
is a positive and weak relationship between the "helpless approach and
submissive approach subdimensions" and the perceived stress level. In
addition, the level of perceived stress varies according to the gender
variable; and that the perceived stress level and style of coping with stress
did not differ according to grade, age, communication with friends and
satisfaction level.

References

  • Ak, B. (2006) “Parametrik hipotez testleri” Ş.Kalaycı (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Isparta, Asil Yayın Dağıtım.
  • Akbağ, M., Sayıner, B. ve Sözen, D. (2005) “Üniversite Öğrencilerinde Stres Düzeyi, Denetim Odağı ve Depresyon Düzeyi Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21: 59-74.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı”, 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Aşçı, Ö., Hazar, G., Kılıç, E. ve Korkmaz, A. (2015) “üniversite Öğrencilerinde Stres Nedenlerinin ve Stresle Başa Çıkma Biçimlerinin Belirlenmesi”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/4: 213-231.
  • Avşaroğlu, S. ve Taşğın, Ö. (2011) “Öğretmen Adaylarının Stresle Başaçıkma Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 225-248.
  • Baltaş, Z., Atakuman, Y. ve Duman, Y. (1998) “Standardization of the Percieved Stress Scale: Perceived in Stress Turkish Middle Managers Stress and Anxiety Research Society”, 19 th International Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Cohen, S., Kamarck, T. ve Mermelstein, R. (1983) “A Global Measure of Perceived Stress”, Journal of Health and Social Behavior, 24(4): 385-396.
  • Çelik Örücü, M., Demir, A. (2009) “Psychometric Evaluation of Perceived Stress Scale for Turkish University Students”, Stress and Health, 25: 103-109.
  • Day, A.L. ve Livinstone, H.A. (2003) “Gender Diferences in Perceptions of Stressors and Utilization of Social Support Among University Students”, Canadian Journal of Behavioural Science, 35(2): 73-83.
  • Deniz, M.E. (2006) “The Relationships Among Coping with Stress, Life Satisfaction, Decision-Making Styles and Decision Self-Esteem: An Investigation with Turkish University Stıdents”, Social Behavior and Personality, 34(9): 1161-1170.
  • Deniz, M.E. ve Sümer, A.S. (2010) “Farklı Özanlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete ve Stresin Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim, 35(158): 115-127.
  • Deniz, M.E. ve Yılmaz, E. (2006) “Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka ve Stresle Başa Çıkma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(25): 17-22.
  • Doğan, B. ve Eser, M. (2013) “Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Yöntemleri: Nazilli MYO Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayı, 29-39.
  • Dressler, W.W. (1991) “Stress and Adaptation in the Context of Culture: Depression in a Southern Black Community”, Albany: State University of New York Press.
  • Durna, U. (2006) “Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1): 319-343.
  • Dyson, R. ve Renk, K. (2006) “Freshmen Adaptation to University Life: Depressive Symptoms, Stress, and Coping”, Journal of Clinical Psychology, 62(10): 1231-1244.
  • Eskin, M., Harlak, H., Demirkıran, F. ve Dereboy, Ç. (2013) “Algılanan Stres Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Analizi”, New/Yeni Symposium Journal, 51(3): 132-140.
  • Folkman, S. (2006) “Stress, Coping and Hope”, Psycho-Oncology, 19: 901-908.
  • Folkman, S. ve Lazarus, R.S. (1988) “Coping as a Mediator of Emotion”, Journal of Personality and Social Psychology, 54(3): 466-475.
  • Hamarta, E., Arslan, C., Saygın, Y. ve Özyeşil, Z. (2009) “Benli Saygısı ve Akılcı olmayan İnançlar bakımından Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başaçıkma Yaklaşımlarının Analizi”, Değerler Eğitimi dergisi, 7(18): 25-42.
  • Heiman, T. (2004) “Examination of the Salutogenic Model, Support Resources, Coping Style, and Stressors Among Israeli University Students”, The Journal of Psychology, 138(6): 505-520.
  • Hewitt, P.L., Flett, G.L. ve Mosher, S.W. (1992) “The Perceived Stress Scale: Factor Structure and Relation to Depression Symptoms in a Psychiatric Sample”, Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 14(3): 247-257
  • Hisli Şahin, N., Güler, M. Ve Basım, H.N. (2009) “A Tipi Kişilik Örüntüsünde Bilişsel ve Duygusal Zekanın Stresle Başa Çıkma ve Stres Belirtileri ile İlişkisi”, Türk Psikiyatri Dergisi, 20(3): 243-254.
  • Kavsar, R. (2010) “Perceived Stress, Academic Workloads and Use of Coping Strategies by University Students”, Jounal of Behavioural Science, 20: 31-45.
  • Kelleci, M., Gölbaşı, Z., İnal, S. ve Kavakcı, Ö. (2012) “Sigara İçen ve İçmeyen Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları: Cinsiyetin Etkisi” Cumhuriyet Tıp Dergisi, 34: 9-16.
  • Kohn, J.P. ve Frozer, G.H. (1986) “An Academic Stress Scale: Identification and Rated Importance of Academic Stressors”, Psychological Reports, 59: 415-426.
  • Krohne, H.W. (2010) “Stress and Coping Theories” N.S. Smelsel ve P.B. Baltes (eds.) International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, Amsterdam, Elsevier.
  • Lazarus, R.S. (1990) “Theory-Based Stress Measurement”, Psychological Inquiry, 1(1): 3-13.
  • Lazarus, R.S. (1991) “Progress on a Cognitive-Motivational-Relational Theory of Emotion”, American Psychologist, 46(8): 819-834.
  • Lazarus, R.S. (1993) “From Psychological Stress to the Emotions: A History of Chancing Outlooks, Annu. Rev. Psychol., 44: 1-21.
  • Lazarus, R.S. (1993) “Coping Theory and Research: Past, Present, and Future”, Psychosomatic Medicine, 55: 234-247.
  • Macan, T.H., Shahani, C., Dipboye, R.L. ve Philips, A.P. (1990) “College Students’ Time Management: Correlations with Academic Performance and Stress”, Journal of Educational Psychology, 82(4): 760-768.
  • Matthieu, M.M. ve Ivanoff, A. (2006) “Usinf Stress, Appraisal and Coping Theories in Clinical Practice: Assessments of Coping Strategies After Disasters”, Brief Treatment and Crisis Intervention, 6(4): 337-348.
  • Mena, F.J., Padilla, A.M. ve Maldonado, M. (1987) “Acculturative Stress and Specific Coping Strategies Among Immigrant and Later Generation College Students”, Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 9(2): 207-225.
  • Misra, R. ve Mckean, M. (2000) “College Students’ Academic Stress and Its Relation to Their Anxiety, Time Management, and Leisure Satisfaction”, American Journal of Health Studies, 16(1): 41-51.
  • Özbay, Y. ve Şahin, B. (1997) “Coping with Stress Inventory: Validity and Reliability Study”, IV. Guidance and Psyshological Counseling Congress, Ankara University, Ankara.
  • Öztürk, E. (2006) “Varyans Analizi (ANOVA – MANOVA)” Ş. Kalaycı (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Isparta, Asil Yayın Dağıtım.
  • Redhwan, A.A.N., Sami, A.R., Karim, A.J., Chan, R. ve Zaleha, M.I. (2009) “Stress and Coping Strategies Among Management and Science University Students: A Qualitative Study”, The International Medical Journal, 8(2). 11-16.
  • Ross, S.E., Niebling, B.C. ve Heckert, T.M. (1999) “Sources of Stress among College Students”, College Student Journal, 33(2): 1-16.
  • Savcı, M. ve Aysan, F. (2014) “Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi ile Stresle Başaçıkma Stratejileri Arasındaki İlişki”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3): 44-56.
  • Sgan-Cohen, H.D. ve Lowental, U. (1988) “Sources of Stress Among Israeli Dental Students”, J Am Coll Health, 36(6): 317-321.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010) “Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi”, İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Şahin, N.H. ve Durak, A. (1995) “Stresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği: Üniversite Öğrencileri için Uyarlanması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34): 56-73.
  • Türküm, A.S. (2002) “Stresle Başa Çıkma Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışmaları”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(18): 25-34.
  • Wichianson, J.R., Bughi, S.A., Unger, J.B., Spruijt-Metz, D. ve Nguyen-Rodriguez, S.T. (2009) “Perceived Stress, Coping and Night_Eating in College Students”, Stress and Health, 25: 235-240.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 130 - 149, 31.01.2017
https://doi.org/10.11611/yead.270449

Abstract

Stres, günlük
yaşantıda bireylerin maruz kaldığı bir olgudur. Üniversiteye yeni başlamanın
getirdiği değişiklikler ve eğitim boyunca karşılaşılan durumlar öğrenciler
üzerinde strese neden olabilmektedir. Çalışmanın amacı, üniversite
öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyinin belirlenmesi ve algılanan stres
ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemini Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde
öğrenim gören 239 işletme bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin
toplanması anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin
analizinde, pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı, t testi, tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin büyük çoğunluğunun orta düzeyde strese sahip olduğu; algılanan
stres ile stresle başa çıkma tarzları ölçeğinin kendine güvenli yaklaşım ve
iyimser yaklaşım alt boyutları arasında negatif ve zayıf düzeyde, çaresiz
yaklaşım ve boyun eğici yaklaşım alt boyutları arasında pozitif ve zayıf
düzeyde bir ilişki olduğu; algılanan stres düzeyinin cinsiyet değişkenine göre
farklılaştığı; algılanan stres düzeyi ve stresle başa çıkma tarzlarının sınıf,
yaş, arkadaşlarla iletişim, memnuniyet derecesine göre farklılaşmadığı tespit
edilmiştir.

References

  • Ak, B. (2006) “Parametrik hipotez testleri” Ş.Kalaycı (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Isparta, Asil Yayın Dağıtım.
  • Akbağ, M., Sayıner, B. ve Sözen, D. (2005) “Üniversite Öğrencilerinde Stres Düzeyi, Denetim Odağı ve Depresyon Düzeyi Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21: 59-74.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı”, 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Aşçı, Ö., Hazar, G., Kılıç, E. ve Korkmaz, A. (2015) “üniversite Öğrencilerinde Stres Nedenlerinin ve Stresle Başa Çıkma Biçimlerinin Belirlenmesi”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/4: 213-231.
  • Avşaroğlu, S. ve Taşğın, Ö. (2011) “Öğretmen Adaylarının Stresle Başaçıkma Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 225-248.
  • Baltaş, Z., Atakuman, Y. ve Duman, Y. (1998) “Standardization of the Percieved Stress Scale: Perceived in Stress Turkish Middle Managers Stress and Anxiety Research Society”, 19 th International Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Cohen, S., Kamarck, T. ve Mermelstein, R. (1983) “A Global Measure of Perceived Stress”, Journal of Health and Social Behavior, 24(4): 385-396.
  • Çelik Örücü, M., Demir, A. (2009) “Psychometric Evaluation of Perceived Stress Scale for Turkish University Students”, Stress and Health, 25: 103-109.
  • Day, A.L. ve Livinstone, H.A. (2003) “Gender Diferences in Perceptions of Stressors and Utilization of Social Support Among University Students”, Canadian Journal of Behavioural Science, 35(2): 73-83.
  • Deniz, M.E. (2006) “The Relationships Among Coping with Stress, Life Satisfaction, Decision-Making Styles and Decision Self-Esteem: An Investigation with Turkish University Stıdents”, Social Behavior and Personality, 34(9): 1161-1170.
  • Deniz, M.E. ve Sümer, A.S. (2010) “Farklı Özanlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete ve Stresin Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim, 35(158): 115-127.
  • Deniz, M.E. ve Yılmaz, E. (2006) “Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka ve Stresle Başa Çıkma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(25): 17-22.
  • Doğan, B. ve Eser, M. (2013) “Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Yöntemleri: Nazilli MYO Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayı, 29-39.
  • Dressler, W.W. (1991) “Stress and Adaptation in the Context of Culture: Depression in a Southern Black Community”, Albany: State University of New York Press.
  • Durna, U. (2006) “Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1): 319-343.
  • Dyson, R. ve Renk, K. (2006) “Freshmen Adaptation to University Life: Depressive Symptoms, Stress, and Coping”, Journal of Clinical Psychology, 62(10): 1231-1244.
  • Eskin, M., Harlak, H., Demirkıran, F. ve Dereboy, Ç. (2013) “Algılanan Stres Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Analizi”, New/Yeni Symposium Journal, 51(3): 132-140.
  • Folkman, S. (2006) “Stress, Coping and Hope”, Psycho-Oncology, 19: 901-908.
  • Folkman, S. ve Lazarus, R.S. (1988) “Coping as a Mediator of Emotion”, Journal of Personality and Social Psychology, 54(3): 466-475.
  • Hamarta, E., Arslan, C., Saygın, Y. ve Özyeşil, Z. (2009) “Benli Saygısı ve Akılcı olmayan İnançlar bakımından Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başaçıkma Yaklaşımlarının Analizi”, Değerler Eğitimi dergisi, 7(18): 25-42.
  • Heiman, T. (2004) “Examination of the Salutogenic Model, Support Resources, Coping Style, and Stressors Among Israeli University Students”, The Journal of Psychology, 138(6): 505-520.
  • Hewitt, P.L., Flett, G.L. ve Mosher, S.W. (1992) “The Perceived Stress Scale: Factor Structure and Relation to Depression Symptoms in a Psychiatric Sample”, Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 14(3): 247-257
  • Hisli Şahin, N., Güler, M. Ve Basım, H.N. (2009) “A Tipi Kişilik Örüntüsünde Bilişsel ve Duygusal Zekanın Stresle Başa Çıkma ve Stres Belirtileri ile İlişkisi”, Türk Psikiyatri Dergisi, 20(3): 243-254.
  • Kavsar, R. (2010) “Perceived Stress, Academic Workloads and Use of Coping Strategies by University Students”, Jounal of Behavioural Science, 20: 31-45.
  • Kelleci, M., Gölbaşı, Z., İnal, S. ve Kavakcı, Ö. (2012) “Sigara İçen ve İçmeyen Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları: Cinsiyetin Etkisi” Cumhuriyet Tıp Dergisi, 34: 9-16.
  • Kohn, J.P. ve Frozer, G.H. (1986) “An Academic Stress Scale: Identification and Rated Importance of Academic Stressors”, Psychological Reports, 59: 415-426.
  • Krohne, H.W. (2010) “Stress and Coping Theories” N.S. Smelsel ve P.B. Baltes (eds.) International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, Amsterdam, Elsevier.
  • Lazarus, R.S. (1990) “Theory-Based Stress Measurement”, Psychological Inquiry, 1(1): 3-13.
  • Lazarus, R.S. (1991) “Progress on a Cognitive-Motivational-Relational Theory of Emotion”, American Psychologist, 46(8): 819-834.
  • Lazarus, R.S. (1993) “From Psychological Stress to the Emotions: A History of Chancing Outlooks, Annu. Rev. Psychol., 44: 1-21.
  • Lazarus, R.S. (1993) “Coping Theory and Research: Past, Present, and Future”, Psychosomatic Medicine, 55: 234-247.
  • Macan, T.H., Shahani, C., Dipboye, R.L. ve Philips, A.P. (1990) “College Students’ Time Management: Correlations with Academic Performance and Stress”, Journal of Educational Psychology, 82(4): 760-768.
  • Matthieu, M.M. ve Ivanoff, A. (2006) “Usinf Stress, Appraisal and Coping Theories in Clinical Practice: Assessments of Coping Strategies After Disasters”, Brief Treatment and Crisis Intervention, 6(4): 337-348.
  • Mena, F.J., Padilla, A.M. ve Maldonado, M. (1987) “Acculturative Stress and Specific Coping Strategies Among Immigrant and Later Generation College Students”, Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 9(2): 207-225.
  • Misra, R. ve Mckean, M. (2000) “College Students’ Academic Stress and Its Relation to Their Anxiety, Time Management, and Leisure Satisfaction”, American Journal of Health Studies, 16(1): 41-51.
  • Özbay, Y. ve Şahin, B. (1997) “Coping with Stress Inventory: Validity and Reliability Study”, IV. Guidance and Psyshological Counseling Congress, Ankara University, Ankara.
  • Öztürk, E. (2006) “Varyans Analizi (ANOVA – MANOVA)” Ş. Kalaycı (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Isparta, Asil Yayın Dağıtım.
  • Redhwan, A.A.N., Sami, A.R., Karim, A.J., Chan, R. ve Zaleha, M.I. (2009) “Stress and Coping Strategies Among Management and Science University Students: A Qualitative Study”, The International Medical Journal, 8(2). 11-16.
  • Ross, S.E., Niebling, B.C. ve Heckert, T.M. (1999) “Sources of Stress among College Students”, College Student Journal, 33(2): 1-16.
  • Savcı, M. ve Aysan, F. (2014) “Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi ile Stresle Başaçıkma Stratejileri Arasındaki İlişki”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3): 44-56.
  • Sgan-Cohen, H.D. ve Lowental, U. (1988) “Sources of Stress Among Israeli Dental Students”, J Am Coll Health, 36(6): 317-321.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010) “Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi”, İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Şahin, N.H. ve Durak, A. (1995) “Stresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği: Üniversite Öğrencileri için Uyarlanması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34): 56-73.
  • Türküm, A.S. (2002) “Stresle Başa Çıkma Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışmaları”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(18): 25-34.
  • Wichianson, J.R., Bughi, S.A., Unger, J.B., Spruijt-Metz, D. ve Nguyen-Rodriguez, S.T. (2009) “Perceived Stress, Coping and Night_Eating in College Students”, Stress and Health, 25: 235-240.
There are 45 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yasemin Hancıoğlu

Publication Date January 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Hancıoğlu, Y. (2017). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 130-149. https://doi.org/10.11611/yead.270449
AMA Hancıoğlu Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. January 2017;15(1):130-149. doi:10.11611/yead.270449
Chicago Hancıoğlu, Yasemin. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15, no. 1 (January 2017): 130-49. https://doi.org/10.11611/yead.270449.
EndNote Hancıoğlu Y (January 1, 2017) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15 1 130–149.
IEEE Y. Hancıoğlu, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 130–149, 2017, doi: 10.11611/yead.270449.
ISNAD Hancıoğlu, Yasemin. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15/1 (January 2017), 130-149. https://doi.org/10.11611/yead.270449.
JAMA Hancıoğlu Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15:130–149.
MLA Hancıoğlu, Yasemin. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 15, no. 1, 2017, pp. 130-49, doi:10.11611/yead.270449.
Vancouver Hancıoğlu Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILADIKLARI STRES DÜZEYLERİ İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15(1):130-49.

Cited By