The aims of the study are to measure university students’ perception of corporate social
responsibility (CSR) and to explore the relationship between CSR perception levels of students and
demographic variables like age, gender, major, class year and work experience. For this purpose, a
survey was conducted of 287 university students, and frequency analysis, t test and one-way analysis of
variance (ANOVA) were used in data analysis. The results indicate that CSR perception levels of
students was highly, and students perceived legal responsibilities as the most important CSR component. In general, while there was significant differences between age and CSR perception levels of students
only, there was no significant differences between other demographic variables and CSR perception
levels.
Social responsibility corporate social responsibility pyramid of corporate social responsibility university students
Bu
çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS)
algılarını ölçmek ve öğrencilerin KSS algı düzeyleri ile yaş, cinsiyet, bölüm,
sınıf ve iş deneyimi gibi demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Bu amaçla 287 üniversite öğrencisine anket uygulanmış ve anket
verilerinin analizinde, frekans analizi, t testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, öğrencilerin KSS algı
düzeylerinin yüksek olduğunu ve öğrencilerin yasal sorumlulukları en önemli KSS
boyutu olarak algıladıklarını göstermektedir. Genel olarak, sadece yaş
değişkeni ile öğrencilerin KSS algı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık
bulunurken, diğer demografik değişkenler ile KSS algı düzeyleri arasında
anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Sosyal sorumluluk kurumsal sosyal sorumluluk kurumsal sosyal sorumluluk piramidi üniversite öğrencileri
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 2 |