Küreselleşme
ile ortaya çıkan yeniden yapılanma süreci tüm sektörleri olduğu gibi
üniversiteleri de derinden etkilemektedir. Bu bağlamda öğrencilerin akademik
beklentileri ve memnuniyetleri kapsamında üniversitelerin rollerinin yeniden
değerlendirilmesi gerekmektedir. Üniversite öğrencilerinin akademik yaşamdan
beklentileri ve yaşam memnuniyetlerinin belirlenmesinin öğrencilerin beşeri gelişimleri
için fiziki ve sosyal imkânların planlanması sürecine katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi’ne
bağlı fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin akademik hizmetlere ilişkin
beklentileri ile Balıkesir Üniversitesi’nde ve Balıkesir İlinde yaşama ilişkin
memnuniyet düzeylerini araştırmak hedeflenmiştir. Sirgy, Grezeskowiak ve
Rahtz (2007) tarafından geliştirilen
Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeğinin kullanıldığı çalışmada 627 örneklem ele
alınmıştır. Elde edilen verilere dayalı analiz sonuçlarına göre, lisans ve
önlisans öğrencilerinin akademik yönden orta düzeyde memnun oldukları,
Balıkesir ilindeki genel yaşam kalitesinin memnuniyet düzeyinin ise düşük
olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca çalışmada memnuniyet ve memnuniyetsizlik
derecelerinin cinsiyet, tercih sırası, program türü, öğrenim türü gibi
değişkenlere göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 2 |