The concept of migration has a significant role in
reconstructing the society. Migration can lead to some economic, social,
cultural and political changes, however it can be caused by these changes as
well. Accordingly, the concept of migration can be regarded as a socio-cultural
means of exchange with its fundamental underlying causes and effects. Today,
particularly in terms of globalization, both national and international mobility
of the individuals have been taken into consideration by using computing technologies with the flow
of information.
Toplumun yeniden yapılandırılması açısından göç olgusu
önemli bir role sahiptir. Göç, ekonomik, sosyal, kültürel ve politik bazı
değişikliklere yol açabileceği gibi aynı zamanda bu tür değişiklerden de
kaynaklanabilmektedir. Bu nedenle göç olgusu, temelinde yatan nedenleri ve
sonuçlarıyla birlikte sosyo-kültürel bir değişim aracı olarak
değerlendirilebilir. Günümüzde özellikle küreselleşme çerçevesinde bireylerin
gerek ulusal gerekse uluslararası hareketliliği bilişim teknolojileri
aracılığıyla bilginin akışıyla birlikte ele alınmaktadır.
Bu çalışmada göç ve eğitim ilişkisi bağlamında,
üniversite eğitimi alma amacıyla yaşadıkları şehirlerden öğrenim gördükleri
şehre “geçici” göç eden yükseköğretim öğrencilerinin göçe yönelik algıları ve
gelecekteki göç potansiyelleri irdelenmiştir. Bu amaçla çalışmada
nitel araştırma desenlerinden “olgu
bilim (fenomenoloji) deseni” kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018
öğretim yılı bahar döneminde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Salihli M.Y.O. Çocuk Gelişimi Programı'nda öğrenim
gören otuz iki son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular
yükseköğretim gençliğinin gündelik hayatı değiştirme ve öğrenim görme amacıyla
gerçekleştirdiği geçici göç hareketliliğinin istihdam amacıyla da süreklilik
göstereceği yönündedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 1 |