Günümüzde sanat, salt estetik haz üreten bir faaliyet ya da klasik felsefenin ona atfettiği gibi duyulabilir olanın bilgisini
ya da hakikatini arayan metafizik bir alan değil. Sanat artık görselliği yanında, alımlama, yorumlama ve karşılaşmalar
yaratma potansiyeli ile bilgi üreten bir yöntemdir. Sanatsal bilgi, konvansiyonel yöntemlere alternatif olarak üretilip bu
yöntemler dairesindeki bir takım disiplinlere eklemlenmesinden çok, kendi üretim metotlarını, stratejilerini ve dolaşım
mekanizmalarını kuruyor. Bu anlamıyla da bilginin farklı formlarına açık ve otonom bir yöntem olarak ortaya çıkıyor. Bu
çalışmanın amacı sanatsal bilgi teorileri ve eğitim politikaları kapsamında kesiştiği yerlerin bir haritası çıkarmaktır.
Anahtar Sözcükler: Sanatsal Bilgi, Eğitim, Eleştirel Pedagoji, Sanat Pratikleri, Sanatsal Araştırma, Sanat Tarihi, Metodoloji.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.