Bu çalışmada, tasarım eğitiminde
sembolik öneme sahip ve öğrenmenin vaz geçilmez bir parçası olarak görülen
tasarım jürilerinde, öğrencilerin kullanması için ‘retorik model’
önerilmektedir. Bu özgün modelde öğrencilerin tasarım fikirlerini anlatmaları
ve projelerini jüri üyeleri önünde savunmaları için sistemli aşamalar ve
öneriler bulunmaktadır. Aşamalar jüri süreci ve akışı dikkate alınarak
planlanmış ve öneriler de Aristoteles’in retorik teorisi üzerine
yapılandırılmıştır. Hem sözle hem de görsel iletişim öğelerinin planlanmasına
ilişkin model, öğrencilere rehber olacak ve etkili sunum yapmalarında fayda
sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2020 |
Submission Date | July 29, 2019 |
Acceptance Date | December 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 23 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.