Geçmişten günümüze toplumsal hareketler bir toplumda var olan huzursuzluğun gün yüzüne çıkmasıdır. Zaman içerisinde gelişen teknolojiler sayesinde toplumsal hareketlerin örgütlenme biçimleri, araçları ve protestolarda bir takım değişiklikler meydana gelmektedir. İnternet ve sosyal medyanın hayatlara sızmasıyla da şekil alan toplumsal hareketler çağa ayak uydurarak yeni toplumsal hareketler çatısı altında sanal kamusal alanın kapsamını yeniden belirlemektedir.
Bu makalede, sosyal medyanın hayatlara sızmasıyla şekil alan yeni toplumsal hareketlerin sanal kamusal alanı yeniden belirlediğini açığa çıkarılmaktadır. Sarı Yelekliler Hareketi ve Gezi Parkı Eylemi örnekleminde hashtaglerin etkisini Twitter Python Kütüphanesi kullanılarak toplanan veriler yardımıyla içerik çözümlemesi yöntemiyle incelenmektedir. Örneklem olarak, Sarı Yelekliler Hareketi’yle ilgili 17 Kasım 2018’den, 2022 yılının sonuna kadar 52 bin 651 tweete ulaşılmakta, çalışmaya ise 14 bin 244 tweet dâhil edilmekte olup, Gezi Parkı Eylemi ile ilgili 27 Mayıs- 2013 – 2 Temmuz 2013 tarihleri arasında çekilen 100 bin 550 tweetten 13 bin 003 tweet dâhil edilmektedir. Çalışma sonucunda, yeni toplumsal hareketlerin kilit, anahtarı sosyal medya, anahtarın dişleri ise hashtagler olduğu ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte çalışma incelenen Twitter veri seti gözönüne alındığında; Sarı Yelekliler ve Gezi Parkı Eylemi’nde Twitter’ın önemli rol oynamakla birlikte aktivistlere rota çizdiği ve anındalık özelliği sayesinde hareketlerde kullanılan platformlardan olduğu bulgulanmaktadır.
yok
yok
yok
Social movements are a manifestation of societal unrest, from the past to the present. Thanks to the developing technologies over time, there are some changes in the forms of organisation, tools and protests of social movements. Social movements, which are shaped by the penetration of the Internet and social media into lives, keep pace with the age and redefine the scope of the virtual public sphere under the umbrella of new social movements.
This article reveals that new social movements, shaped by the infiltration of social media, redefine the virtual public sphere. It analyses the effect of hashtags on the Yellow Vests Movement and the Gezi Park Protest through content analysis with the help of data collected using Twitter Python Library. As a sample, 52 thousand 651 tweets about the Yellow Vests Movement from 17 November 2018 to the end of 2022 are reached and 14 thousand 244 tweets are included in the study, while 13 thousand 003 tweets are included from 100 thousand 550 tweets between 27 May 2013 and 2 July 2013 about the Gezi Park Protest. As a result of the study, it is revealed that the key to new social movements is social media and the teeth of the key are hashtags. However, when the Twitter data set analysed in the study is taken into consideration, it is found that Twitter played an important role in the Yellow Vests and Gezi Park Protests, as well as drawing a route for activists and being one of the platforms used in the movements thanks to its immediacy feature
yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | New Media |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | June 28, 2024 |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | March 26, 2024 |
Acceptance Date | May 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.