Popüler kültürün yansıdığı alanlardan biri olan müzik endüstrisi günümüzde bireylerin yaşam tarzlarını etkileyen belirleyici faktörlerdendir. Bireyler kendi düşüncelerine yakın hissederek dinledikleri müzik tarzına göre tasarladıkları yaşamları sürdürürken bir yandan bunu kendilerini kuşatan giyimlerle de dile getirmektedirler. Moda ve müziğin iç içe yaşantıları, popüler kültür ekseninde ve ondan beslenerek topluma sunulurken; bu durum, bireylerin de popülerliği yakalamak uğruna mücadele ettikleri alanlardan biri konumuna gelmiştir. Böylece bireyler popüler kültürün bir parçası hâline gelerek kendi kimlik yapılarını, dinledikleri müziklerin akışında, modadan da etkilenerek oluşturdukları giyim ve yaşam tarzlarında göstermektedir. Bu durum müzik tarzlarını belirli kategorilere ayırırken o tarzlarda bulunan şarkıcıları ve aynı biçimde bunları tüketen toplumda da bireyleri giyim üzerinden yaşam tarzları temelinde belirli kategorilere dâhil etmektedir. Bu da farklı temsil biçimlerinin incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacını popülerleşen kültürde farklı müzik türlerinin oluşturduğu kimlik temsillerinin modanın en önemli dili olan giyimler yoluyla şarkıcıların video-klipleri üzerinden analizleri oluşturmaktadır. Buradan hareketle çalışma, giysilerin görselliği kullanarak müzik tarzlarını nasıl belirgin kıldığına dair anlam ve mit yapısını irdeleyen göstergebilimsel çözümleme yöntemi kapsamında analiz edilmiştir. Analiz bölümündeki görseller YouTube üzerinden seçilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise, belirli müzik kategorilerinde analiz edilen video-kliplerde, şarkıcıların giyim tarzlarından hareketle, duruşlarının toplumdaki yaşam tarzlarında onları dinleyen benzer kimlik yapılarını da destekleyici olduğu ve temsil ettiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cultural Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | November 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 9 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.