Research Article
BibTex RIS Cite

Live Blog Practices of News Websites as a Digital Narrative: The Case of the May 14 Presidential Election

Year 2024, Issue: 16, 249 - 267, 29.06.2024
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1364243

Abstract

Live blogs are a digital storytelling format that present news with wide-ranging impacts, such as natural disasters, elections, and wars, which unfold over a specific period. Concurrent developments related to such news stories are gathered by news websites and presented in a live feed format on live blog pages. The aim of this study is to elucidate how live blogs, as a digital storytelling format, presented the Presidential election on May 14th. To achieve this goal, a content analysis technique was applied to a total of 242 news articles and 71 photographs within live blogs on Euronews, T24, and Onedio. The findings indicate that the most crucial news value for live blogs is timeliness, and the blogs are written using the reverse chronological sequence technique. The blogs are presented with various news elements such as time information, headlines, short news texts, photographs, links, and social media visuals. The most frequently shared news element in blogs is photographs. The most commonly featured theme in photographs is politicians. It is concluded that live blogs possess an intertextual narrative style with the capabilities of hypermedia and multimedia afforded by the nature of the medium.

References

  • Benjamin, W. (2021). Son bakışta aşk. Metis Yayınları.
  • Cengiz, V. & Kaya, S. (2022). Haber oyunları: Deneyimlenebilir gerçeklik, ludenik haber okuma, amaç ve normların çatışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (48), 429-445. https://doi.org/10.52642/susbed.1097105
  • Couldry, N. (2008). Digital storytelling, media research and democracy: Conceptual choises and alternative futures. In K. Lundby (Ed.), Digital Storytelling, Mediatized Stories: Self Representation in New Media. (pp. 41-60). Peter Lang Publishing.
  • Çaba, D. (2018). Dijital çağda değişen haber sunumu: Gazetecilikte sanal gerçeklik uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 691-723. https://doi.org/10.19145/e-gifder.377120
  • Çetinkaya, A. (2019). Çevrimiçi gazetelerin Instagram üzerinden haber paylaşımı. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(2), 1-28.
  • Çokluk, N. & Ökmen, Y. E. (2020). Sözlü kültürden dijital kültüre hikâye anlatımı: Youtuberlar üzerine kültürel bir çözümleme. Selçuk İletişim Dergisi 13(3). 1114-1148.
  • Demir, Z. (2023). Sürükleyici gazetecilik: Değişen roller, değerler ve normlar. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 963-980. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1273437
  • Eldem Anar, Ü. İ. (2020). Verinin işlenmesi sürecinde infografik ve interaktif habercilik. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 16, 133-160.
  • Erkmen, Ö. (2020). Nitelikli haberin oyun ile ilişkisi: Yeni formatlar, olanaklar ve riskler. İçinde Ö. Erkmen, B. Ataman, & B. Çoban (Editörler), Yeni Gazetecilik: Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. (ss. 301-328). Kafka Kitap.
  • Euronews, (2023, Mayıs 14). 14 Mayıs 2023 seçimleri: Canlı anlatım. Euronews. https://tr.euronews. c om/ 2 0 2 3 / 0 5 / 1 4 /c a n l i - a n l a t im- tu r k i y e -14 -mayis- cumhurbaskani-ve -millet vekilisecimleri- icin-sandik-basinda
  • Ferne, T. (2017). Beyond 800 words-part 1: New digital story formats for news. Medium. https:// medium.com/bbc-news-labs/beyond-800-words-new-digital-story-formats-for-newsab9b2a2d0e0d
  • Gül, S. S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Gülnar, M. & Kocabay Şener, N. (2021). Habercilikte hikâye anlatıcılığı: Hikâye anlatımından hikâyenin yaşanmasına. İçinde E. Tatlı (Ed.), İletişim Çalışmalarında Hikâye Anlatıcılığı. (ss. 159-186). Nobel Yayınları.
  • Haber Üsküdar, (2022, Nisan 13). Gazeteci Tamer Durak: “Video habercilik gerçekten bir hikâye anlatma işi”. https://haberuskudar.com/gazeteci-tamer-durak-video-habercilikgercekten-bir-hikâye-anlatma-isi
  • İnceelli, A. (2005). Dijital hikâye anlatımının bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132-142.
  • Küngeru, A. (2016). Bir ifade aracı olarak dijital öykü anlatımı. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi. 1(2), 33-45.
  • Matheson, D. & Wahl-Jorgensen, K. (2020). The epistemology of live blogging. New Media & Society, 22(2), 300-316.
  • Michael, H. & Werner, V. (2023). Hybrid news (in the) making: A content and corpus-based discourse analysis of political live blogs on the 2020 US presidential debates. Journalism Practice, 1-27. https://doi.org/10.1080/17512786.2023.2215254
  • MobVis, (t.y.). 9 types of visual storytelling on mobile. MobVis. http://mobvis.gtc.ox.ac.uk/storytypes/
  • Montgomery, M. (2007). The Discourse of broadcast news. A linguistic approach. Routledge.
  • Onedio, (2023, Mayıs 14) Canlı blog: Oy verme işlemi sona erdi! Onedio. https://onedio.com/haber/canli-blog-turkiye-sandik-basinda-1147638
  • Özer, Ö. (2021). Türkiye’de Edebi gazetecilik: Emin Çölaşan’ın Turgut Koşuyor’unun incelenmesi. Global Media Journal, 8(16), 15-47.
  • Özkan, Ç. (2020). Yeni medyada dijital hikâye anlatısına yeni bir yaklaşım: Haber oyunları. Etkileşim, 6, 146-167. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2020.6.79
  • Pantik, M. (2020). Gratifications of digital media: What motivates users to consume live blogs. Media Practice and Education, 21(2), 148-163. https://doi.org/10.1080/25741136.2019.1608104
  • Paslanmaz, İ. & Narmanlıoğlu, H. (2019). Instagram hikâyelerinde benliğin sunumu: Influencer’lar üzerine bir araştırma, AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 1(10), 24-63.
  • Pavlik, J. V. & Pavlik, J. O. (2017). Understanding quality in digital storytelling: A theoretically based analysis of the interactive documentary. In M. Friedrichsen & Y. Kamalipour (Eds.), Digital Transformation in Journalism and News Media. (pp. 381-396). Springer International Publishing.
  • Pınarbaşı, T. E. & Astam, F. K. (2020). Haberin dönü(şü)mü: Sosyal medya gazeteciliği pratikleri. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 5(1), 70-87.
  • Qiongli, W. (2009). Commercialization and digital storytelling in China. In J. Hartley & K. William (Eds.), Story Circle. (pp. 230-245). Wiley-Blackwell.
  • Randall, W. L. (1999). Bizi biz yapan hikâyeler: Kendimizi yaratma üzerine bir deneme. Ayrıntı Yayınları.
  • Semercioğlu, C. (2020, Ocak 6). Gazeteciler için hikâye anlatıcılığı. Newslabturkey. https://www.newslabturkey.org/2020/01/06/gazeteciler-icinhikaye-anlaticiligi/
  • Soydaş, N. & Yılmaz, B. (2016, 20-23 Nisan). Yeni medya ortamlarında içerik oluşturma aracı olarak dijital/görsel hikâyecilik anlatımı. 2. Uluslararası Medya Çalışmaları Konferansı, Antalya, Türkiye.
  • Sütçü, Ö. Y. (2013). Ortak bir dünya deneyimi: Hikâye anlatıcısı. ETHOS: Felsefe ve Toplumsal Bilimlerde Diyaloglar, 6(2), 76-92.
  • Symes, J. (2011, Şubat 22). The Guardian Newsblog and the death of journalism. The Louse & The Flea. https://louseandflea.wordpress.com/2011/02/22/the-guardian-newsblog-andthe-death-of-journalism/
  • Şahin, M. & Avşar, Z. (2023). Sanal gerçeklik ve gazetecilik: Yeni roller yeni arayışlar. TRT Akademi, 8(17), 66-81. https://doi.org/10.37679/trta.1222677
  • Şen, A. F. (2020). Bir dijital gazetecilik uygulaması olarak video gazeteciliği ve çevrimiçi haber videoları. İçinde Ö. Erkmen, B. Ataman, & B. Çoban (Editörler), Yeni Gazetecilik: Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. (ss. 177-214). Kafka Kitap.
  • T24, (2023, Mayıs 14). Canlı blog: Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçim sonuçları açıklanıyor: İşte dakika dakika gelişmeler. T24. https://t24.com.tr/haber/oy-verme-islemi-basladiturkiye-sandik-basinda-iste-dakika-dakikagelismeler,1109677
  • Tereszkiewicz, A. (2014) ‘I’m not sure what that means yet, but we’ll soon find out’ the discourse of newspaper live blogs. Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis, 131(3),299-319.
  • Thorsen, E. & Jackson, D. (2018). Seven characteristics defining online news formats. Digital Journalism, 6(7), 847-868, https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1468722
  • Thurman, N. & Newman, N. (2014). The future of breaking news online? A study of live blogs through surveys of their consumption, and of readers’ attitudes and participation. Journalism Studies, (15)5, 655–667. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.882080
  • Thurman, N. & Schapals, A. K. (2016). Live blogs, sources, and objectivity: The contradictions of real-time online reporting. In B. Franklin & Scott a. E. (Eds.), The Routledge Companion to Digital Journalism Studies (pp. 283-292). Routledge.
  • Thurman, N. & Walters, A. (2013). Live bloggingdigital journalism’s pivotal platform? A case study of the production, consumption, and form of live blogs at Guardian.co.uk. Digital journalism, 1(1), 82-101. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.882080
  • Tok, İ. (2021). Ulusal gazetelerin bir haber mecrası olarak Youtube’u kullanma biçimlerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(1), 306-335. https://doi.org/10.18094/josc.818713
  • Tok, İ. (2023). Haber okuryazarlığı eğitiminde dijital oyunların rolü: Sahte haber oyunları üzerine bir değerlendirme. İçinde İ. Tok & H. Ulusoy (Editörler), Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar. (ss. 193-223). Literatürk Yayınları.
  • Ulusoy, H. (2023). Algoritma çağında haber okuryazarlığı ve kişiselleştirilmiş haber üzerine kavramsal bir analiz. İçinde İ. Tok & H. Ulusoy (Editörler), Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar. (ss. 153-171). Literatürk Yayınları.
  • Ünal, R. (2018). Medya ekolojisinde yeni hikâye anlatım biçimi olarak Instagram: Bbc News ve Cnntürk örneği. E-Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Van Krieken, K. & Sanders, J. (2019). What is narrative journalism? A systematic review and an empirical agenda, Journalism, 22(6), 1-20. https://doi.org/10.1177/146488491986205
  • Wells, M. (2011, Mart 28). How live blogging has transformed journalism. The Guardian. https://www.theguardian.com/media/2011/mar/28/live-blogging-transforms-journalism
  • Yetkin, B. (2022). Yeni bir tür olarak sürükleyici gazetecilik: Metaverse gazeteciliğine doğru. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 38, 105-125. https://doi.org/10.31123/akil.1144071
  • Zinderen, A. (2021). Veri gazeteciliğinde görsel hikâye anlatımı: Haberde görselleştirme ve infografik tasarım üzerine bir göz izleme çalışması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (3), 1861-1877. https://doi.org/10.33206/ mjss.909606

Bir Dijital Hikâye Anlatısı Olarak Haber Sitelerinin Canlı Blog Pratikleri: 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı Seçimi Örneği

Year 2024, Issue: 16, 249 - 267, 29.06.2024
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1364243

Abstract

Canlı bloglar; doğal afetler, seçimler, savaşlar gibi geniş çaplı etkileri olan ve belli bir sürece yayılan haberlerin sunulduğu bir dijital hikâye anlatısı biçimidir. Bu tür haberlerle ilgili eş zamanlı olarak yaşanan gelişmeler, haber siteleri tarafından canlı blog sayfasında toplanarak canlı aktarım biçiminde sunulmaktadır. Çalışmanın amacı, bir dijital hikâye anlatısı olan canlı blogların 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı seçimlerini nasıl sunduğunu ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda; Euronews, T24 ve Onedio canlı bloglarında yer alan toplam 242 haber ve 71 fotoğraf içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda; canlı bloglar için en önemli haber değerinin zamanlılık olduğu ve blogların ters kronolojik dizi tekniğiyle yazıldığı saptanmıştır. Bloglar; zaman bilgisi, başlık, kısa haber metni ve fotoğraf, link, sosyal medya görseli gibi farklı haber öğeleriyle birlikte sunulmuştur. Bloglarda en çok paylaşılan haber öğesi fotoğraf, fotoğraflarda en çok kullanılan tema ise siyasetçilerdir. Canlı blogların hipermetinsellik ve çokluortam özelliklerinin olanakları ile metinlerarası bir anlatım biçimine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Ethical Statement

Bu araştırma makalesi, etik kurul izni gerektirmeyen araştırmalar arasındadır.

References

  • Benjamin, W. (2021). Son bakışta aşk. Metis Yayınları.
  • Cengiz, V. & Kaya, S. (2022). Haber oyunları: Deneyimlenebilir gerçeklik, ludenik haber okuma, amaç ve normların çatışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (48), 429-445. https://doi.org/10.52642/susbed.1097105
  • Couldry, N. (2008). Digital storytelling, media research and democracy: Conceptual choises and alternative futures. In K. Lundby (Ed.), Digital Storytelling, Mediatized Stories: Self Representation in New Media. (pp. 41-60). Peter Lang Publishing.
  • Çaba, D. (2018). Dijital çağda değişen haber sunumu: Gazetecilikte sanal gerçeklik uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 691-723. https://doi.org/10.19145/e-gifder.377120
  • Çetinkaya, A. (2019). Çevrimiçi gazetelerin Instagram üzerinden haber paylaşımı. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(2), 1-28.
  • Çokluk, N. & Ökmen, Y. E. (2020). Sözlü kültürden dijital kültüre hikâye anlatımı: Youtuberlar üzerine kültürel bir çözümleme. Selçuk İletişim Dergisi 13(3). 1114-1148.
  • Demir, Z. (2023). Sürükleyici gazetecilik: Değişen roller, değerler ve normlar. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 963-980. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1273437
  • Eldem Anar, Ü. İ. (2020). Verinin işlenmesi sürecinde infografik ve interaktif habercilik. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 16, 133-160.
  • Erkmen, Ö. (2020). Nitelikli haberin oyun ile ilişkisi: Yeni formatlar, olanaklar ve riskler. İçinde Ö. Erkmen, B. Ataman, & B. Çoban (Editörler), Yeni Gazetecilik: Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. (ss. 301-328). Kafka Kitap.
  • Euronews, (2023, Mayıs 14). 14 Mayıs 2023 seçimleri: Canlı anlatım. Euronews. https://tr.euronews. c om/ 2 0 2 3 / 0 5 / 1 4 /c a n l i - a n l a t im- tu r k i y e -14 -mayis- cumhurbaskani-ve -millet vekilisecimleri- icin-sandik-basinda
  • Ferne, T. (2017). Beyond 800 words-part 1: New digital story formats for news. Medium. https:// medium.com/bbc-news-labs/beyond-800-words-new-digital-story-formats-for-newsab9b2a2d0e0d
  • Gül, S. S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Gülnar, M. & Kocabay Şener, N. (2021). Habercilikte hikâye anlatıcılığı: Hikâye anlatımından hikâyenin yaşanmasına. İçinde E. Tatlı (Ed.), İletişim Çalışmalarında Hikâye Anlatıcılığı. (ss. 159-186). Nobel Yayınları.
  • Haber Üsküdar, (2022, Nisan 13). Gazeteci Tamer Durak: “Video habercilik gerçekten bir hikâye anlatma işi”. https://haberuskudar.com/gazeteci-tamer-durak-video-habercilikgercekten-bir-hikâye-anlatma-isi
  • İnceelli, A. (2005). Dijital hikâye anlatımının bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132-142.
  • Küngeru, A. (2016). Bir ifade aracı olarak dijital öykü anlatımı. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi. 1(2), 33-45.
  • Matheson, D. & Wahl-Jorgensen, K. (2020). The epistemology of live blogging. New Media & Society, 22(2), 300-316.
  • Michael, H. & Werner, V. (2023). Hybrid news (in the) making: A content and corpus-based discourse analysis of political live blogs on the 2020 US presidential debates. Journalism Practice, 1-27. https://doi.org/10.1080/17512786.2023.2215254
  • MobVis, (t.y.). 9 types of visual storytelling on mobile. MobVis. http://mobvis.gtc.ox.ac.uk/storytypes/
  • Montgomery, M. (2007). The Discourse of broadcast news. A linguistic approach. Routledge.
  • Onedio, (2023, Mayıs 14) Canlı blog: Oy verme işlemi sona erdi! Onedio. https://onedio.com/haber/canli-blog-turkiye-sandik-basinda-1147638
  • Özer, Ö. (2021). Türkiye’de Edebi gazetecilik: Emin Çölaşan’ın Turgut Koşuyor’unun incelenmesi. Global Media Journal, 8(16), 15-47.
  • Özkan, Ç. (2020). Yeni medyada dijital hikâye anlatısına yeni bir yaklaşım: Haber oyunları. Etkileşim, 6, 146-167. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2020.6.79
  • Pantik, M. (2020). Gratifications of digital media: What motivates users to consume live blogs. Media Practice and Education, 21(2), 148-163. https://doi.org/10.1080/25741136.2019.1608104
  • Paslanmaz, İ. & Narmanlıoğlu, H. (2019). Instagram hikâyelerinde benliğin sunumu: Influencer’lar üzerine bir araştırma, AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 1(10), 24-63.
  • Pavlik, J. V. & Pavlik, J. O. (2017). Understanding quality in digital storytelling: A theoretically based analysis of the interactive documentary. In M. Friedrichsen & Y. Kamalipour (Eds.), Digital Transformation in Journalism and News Media. (pp. 381-396). Springer International Publishing.
  • Pınarbaşı, T. E. & Astam, F. K. (2020). Haberin dönü(şü)mü: Sosyal medya gazeteciliği pratikleri. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 5(1), 70-87.
  • Qiongli, W. (2009). Commercialization and digital storytelling in China. In J. Hartley & K. William (Eds.), Story Circle. (pp. 230-245). Wiley-Blackwell.
  • Randall, W. L. (1999). Bizi biz yapan hikâyeler: Kendimizi yaratma üzerine bir deneme. Ayrıntı Yayınları.
  • Semercioğlu, C. (2020, Ocak 6). Gazeteciler için hikâye anlatıcılığı. Newslabturkey. https://www.newslabturkey.org/2020/01/06/gazeteciler-icinhikaye-anlaticiligi/
  • Soydaş, N. & Yılmaz, B. (2016, 20-23 Nisan). Yeni medya ortamlarında içerik oluşturma aracı olarak dijital/görsel hikâyecilik anlatımı. 2. Uluslararası Medya Çalışmaları Konferansı, Antalya, Türkiye.
  • Sütçü, Ö. Y. (2013). Ortak bir dünya deneyimi: Hikâye anlatıcısı. ETHOS: Felsefe ve Toplumsal Bilimlerde Diyaloglar, 6(2), 76-92.
  • Symes, J. (2011, Şubat 22). The Guardian Newsblog and the death of journalism. The Louse & The Flea. https://louseandflea.wordpress.com/2011/02/22/the-guardian-newsblog-andthe-death-of-journalism/
  • Şahin, M. & Avşar, Z. (2023). Sanal gerçeklik ve gazetecilik: Yeni roller yeni arayışlar. TRT Akademi, 8(17), 66-81. https://doi.org/10.37679/trta.1222677
  • Şen, A. F. (2020). Bir dijital gazetecilik uygulaması olarak video gazeteciliği ve çevrimiçi haber videoları. İçinde Ö. Erkmen, B. Ataman, & B. Çoban (Editörler), Yeni Gazetecilik: Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. (ss. 177-214). Kafka Kitap.
  • T24, (2023, Mayıs 14). Canlı blog: Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçim sonuçları açıklanıyor: İşte dakika dakika gelişmeler. T24. https://t24.com.tr/haber/oy-verme-islemi-basladiturkiye-sandik-basinda-iste-dakika-dakikagelismeler,1109677
  • Tereszkiewicz, A. (2014) ‘I’m not sure what that means yet, but we’ll soon find out’ the discourse of newspaper live blogs. Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis, 131(3),299-319.
  • Thorsen, E. & Jackson, D. (2018). Seven characteristics defining online news formats. Digital Journalism, 6(7), 847-868, https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1468722
  • Thurman, N. & Newman, N. (2014). The future of breaking news online? A study of live blogs through surveys of their consumption, and of readers’ attitudes and participation. Journalism Studies, (15)5, 655–667. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.882080
  • Thurman, N. & Schapals, A. K. (2016). Live blogs, sources, and objectivity: The contradictions of real-time online reporting. In B. Franklin & Scott a. E. (Eds.), The Routledge Companion to Digital Journalism Studies (pp. 283-292). Routledge.
  • Thurman, N. & Walters, A. (2013). Live bloggingdigital journalism’s pivotal platform? A case study of the production, consumption, and form of live blogs at Guardian.co.uk. Digital journalism, 1(1), 82-101. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.882080
  • Tok, İ. (2021). Ulusal gazetelerin bir haber mecrası olarak Youtube’u kullanma biçimlerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(1), 306-335. https://doi.org/10.18094/josc.818713
  • Tok, İ. (2023). Haber okuryazarlığı eğitiminde dijital oyunların rolü: Sahte haber oyunları üzerine bir değerlendirme. İçinde İ. Tok & H. Ulusoy (Editörler), Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar. (ss. 193-223). Literatürk Yayınları.
  • Ulusoy, H. (2023). Algoritma çağında haber okuryazarlığı ve kişiselleştirilmiş haber üzerine kavramsal bir analiz. İçinde İ. Tok & H. Ulusoy (Editörler), Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar. (ss. 153-171). Literatürk Yayınları.
  • Ünal, R. (2018). Medya ekolojisinde yeni hikâye anlatım biçimi olarak Instagram: Bbc News ve Cnntürk örneği. E-Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Van Krieken, K. & Sanders, J. (2019). What is narrative journalism? A systematic review and an empirical agenda, Journalism, 22(6), 1-20. https://doi.org/10.1177/146488491986205
  • Wells, M. (2011, Mart 28). How live blogging has transformed journalism. The Guardian. https://www.theguardian.com/media/2011/mar/28/live-blogging-transforms-journalism
  • Yetkin, B. (2022). Yeni bir tür olarak sürükleyici gazetecilik: Metaverse gazeteciliğine doğru. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 38, 105-125. https://doi.org/10.31123/akil.1144071
  • Zinderen, A. (2021). Veri gazeteciliğinde görsel hikâye anlatımı: Haberde görselleştirme ve infografik tasarım üzerine bir göz izleme çalışması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (3), 1861-1877. https://doi.org/10.33206/ mjss.909606
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism
Journal Section Research Articles
Authors

İpek Tok 0000-0002-4019-0473

Early Pub Date June 28, 2024
Publication Date June 29, 2024
Submission Date September 22, 2023
Published in Issue Year 2024 Issue: 16

Cite

APA Tok, İ. (2024). Bir Dijital Hikâye Anlatısı Olarak Haber Sitelerinin Canlı Blog Pratikleri: 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı Seçimi Örneği. Yeni Medya(16), 249-267. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1364243

88x31.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.