Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 88 - 103, 30.12.2017

Öz

Kaynakça

  • AHMADİ, A. (2017). Kabus Resimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • BARANSEL, Z. (2012). Goya: Zamanının Tanığı- Gravürler ve Resimler" ya da Hayallere Özgürlük! http://www.e-skop.com/skopbulten/goya-zamaninin-tanigi-gravurler-ve-resimler-ya-da-hayallere-ozgurluk/811 adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.09.2017)
  • COLOMBO, N. (2004). Goya, a cura di Tulliola Sparagni. Milano: Mazzotta. S. 12.
  • HİBBARD, H. (1980). The Metropolitan Museum of Art. London: John Calmann and King Ltd. s. 394.
  • İMOGA MUSEUM (2013). Baskı Teknikleri. https://imoga.org/pages/baski-teknikleri-techniques adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.10.2017)
  • JUNG, C G. (2017). İnsan ve Sembolleri. Çev. H.M. İlgün, İstanbul: Kitap Yurdu.
  • LEBLEBİTOZU. (2017). Francisco Goya’nın Eserleri ve Hayatı. http://www.leblebitozu.com/francisco-goyanin-eserleri-ve-hayati/ adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.10.2017)
  • SANCHEZ, A., PEREZ, E. & JULİAN, G. (1995). Goya, The Etchings and Lithographs: Munich. New York: Prestel.
  • ŞAHİN, D. 2014, Francısco Goya’nın Belge Niteliğindeki Baskı Resimleri, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, s. 151-169.
  • ORAL, S. (2012). Ben Goya’yım Acıyı Gördüm. http://www.taraf.com.tr/haber/ben-goya-yim-aciyigordum.htm adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 20.12.2013)
  • THE GUARDİAN. (2003). The unflinching eye. http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2003/oct/04/art.biography adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.09.2017)
  • WİLKİNSON, K. (2011). Semboller ve İşaretler. Çev. Seda Toksoy, İstanbul: Alfa Basın Yayım Dağıtım Ltd. Şti.

FRANCİSCO GOYA’NIN KABUS RESİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 88 - 103, 30.12.2017

Öz

İnsanlık tarihinde yaşanmış siyasi ve sosyal
gelişmeler, büyük bunalımlar ve savaşlar beraberinde büyük yıkımları da
getirmiştir.  Sosyolojik bir varlık olan
insan ve dolayısıyla sanatçılar hem toplumsal hem de kişisel bunalımlarının
yarattığı acı ve kaygılarla sanat tarihinde yaratım süreçlerine yön
vermişlerdir. Nesnel dünyanın öznel yansıması olarak kabul edilen sanatta
sanatçı toplumun ondaki yansımasını, kendi görüş ve tutumlarına göre eserine
yansıtır. İnsanın psikolojik yapısı ve ruhsal edimleri sanatsal yaratımında
etkilidir. Bu nedenle bu araştırmada sanat tarihinde derin etkiler bırakmış,
18. yüzyılın sonlarında ve 19. yüzyılın başında yaşamış önemli bir İspanyol
sanatçı olan Francisco Goya’nın eserleri ve eserlerindeki imgeler sembolik
açıdan irdelenerek değerlendirilmiştir. Sanatçının çalışmalarında korkunç bir
rüyayı anımsatan gizemli atmosfer ve korkulu yüz ifadeleriyle acı içinde
kıvranan imgeleri bu çalışmanın ana sorunsalını oluşturmaktadır. Bu
araştırmanın yapılabilmesi için öncelikle kaynaklar taranmış, sanatçıyla ilgili
önceki yıllarda yazılmış yazılar incelenmiş, konu bağlamındaki eserlerin neler
olduğu tespit edilmiş ve orijinal eserler üzerinden incelemeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • AHMADİ, A. (2017). Kabus Resimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • BARANSEL, Z. (2012). Goya: Zamanının Tanığı- Gravürler ve Resimler" ya da Hayallere Özgürlük! http://www.e-skop.com/skopbulten/goya-zamaninin-tanigi-gravurler-ve-resimler-ya-da-hayallere-ozgurluk/811 adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.09.2017)
  • COLOMBO, N. (2004). Goya, a cura di Tulliola Sparagni. Milano: Mazzotta. S. 12.
  • HİBBARD, H. (1980). The Metropolitan Museum of Art. London: John Calmann and King Ltd. s. 394.
  • İMOGA MUSEUM (2013). Baskı Teknikleri. https://imoga.org/pages/baski-teknikleri-techniques adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.10.2017)
  • JUNG, C G. (2017). İnsan ve Sembolleri. Çev. H.M. İlgün, İstanbul: Kitap Yurdu.
  • LEBLEBİTOZU. (2017). Francisco Goya’nın Eserleri ve Hayatı. http://www.leblebitozu.com/francisco-goyanin-eserleri-ve-hayati/ adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.10.2017)
  • SANCHEZ, A., PEREZ, E. & JULİAN, G. (1995). Goya, The Etchings and Lithographs: Munich. New York: Prestel.
  • ŞAHİN, D. 2014, Francısco Goya’nın Belge Niteliğindeki Baskı Resimleri, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, s. 151-169.
  • ORAL, S. (2012). Ben Goya’yım Acıyı Gördüm. http://www.taraf.com.tr/haber/ben-goya-yim-aciyigordum.htm adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 20.12.2013)
  • THE GUARDİAN. (2003). The unflinching eye. http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2003/oct/04/art.biography adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.09.2017)
  • WİLKİNSON, K. (2011). Semboller ve İşaretler. Çev. Seda Toksoy, İstanbul: Alfa Basın Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Batur Çay 0000-0002-1421-4371

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Batur Çay, M. (2017). FRANCİSCO GOYA’NIN KABUS RESİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Yıldız Journal of Art and Design, 4(2), 88-103.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD