Teknolojinin tasarım stüdyolarına entegrasyonu, tasarım pedagojisi araştırması uzun süredir meşgul eden sorular üretir. COVID-19 salgını sonrası dünya çapında uzaktan eğitime geçişle birlikte, tasarım stüdyolarının geleceği yine tartışmalı bir gündem haline gelmiştir. Tasarım stüdyosunun geleceğini tartışmak için öncelikle internet tabanlı stüdyoların potansiyeli anlaşılmalıdır. Bu amaçla yola çıkan bu çalışma, internet tabanlı tasarım stüdyolarını kavramsal olarak sınıflandırmaktadır. Daha sonra hangi öğrenme yöntemlerini desteklediklerini anlamak amacıyla, çıktıları bilimsel araştırmalarla değerlendirilmiş tasarım stüdyosu örnekleri incelenmektedir. Böylelikle öğrenme stilleri ile internet tabanlı stüdyo modelleri eşleştirilebilmektedir. Bu sınıflandırma ve inceleme ile internet tabanlı modellerin gelecekteki tasarım stüdyosu için sunduğu potansiyeller ortaya konulmaktadır. Bu değerlendirmenin sonucunda, farklı öğrenme stillerini desteklediği ortaya çıkan bu stüdyo modellerinin eğitime nasıl entegre edilebileceği ve yüz yüze tasarım stüdyosuna katkılarının neler olabileceği tartışmaya açılmaktadır.
Sanal tasarım stüdyosu e-tasarım stüdyosu hibrit tasarım stüdyosu harmanlanmış tasarım stüdyosu öğrenme stili envanteri
The integration of technology into design studios generates questions that have long occupied design pedagogy research. With the COVID-19 pandemic and the worldwide transition to distance education, the future of design studios is again a controversial agenda. In order to discuss the future of the design studio, first, the potential of Internet-based studios must be understood. Starting with this purpose, this study classifies the Internet-based design studios conceptually. Afterward, design studio samples and their evaluated outcomes based on scientific research are examined with the purpose of understanding which learning methods they supported. Thus, Internet-based studio models that can be matched with learning styles can be discussed over their potential to a future studio. As a result of this evaluation, it is discussed how these studio models, which are revealed to support different learning styles, can be integrated into education and what their contribution can be to the face-to-face design studio.
Virtual design studio e-design studio hybrid design studio blended design studio learning style inventory
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2021 |
Publication Date | July 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD