Her konservatuvar yönetimi, çalgı eğitimine aynı sınıfta başlatmamakta ve bu nedenle çalgı eğitime başlama yaşı ve sınıf düzeyi farklılık gösterebilmektedir. Konservatuvarlarda öğrencilerinin düzeyi de çalgıya başlama yaşına bağlı olarak değişmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de eğitim veren devlet konservatuvarının müzik ve bale bölümlerinin ortaokul düzeyi ile müzik ve sahne sanatları bölümlerinin lise düzeyindeki yaylı çalgılar ana sanat dalı ve viyolonsel sanat dalı müfredatlarının benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılarak değerlendirilmesini içermektedir. Araştırma; konservatuvar eğitimi veren başlıca kurumlardan olan Ankara Hacettepe Üniversitesi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, Adana Çukurova Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Devlet Konservatuvarları ile Ankara Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi müfredatları ile sınırlı tutulmuştur. Genel tarama modeli ile yürütülen bu araştırma için veriler, ilgili kurumlarla yapılan görüşmelerle güncelliği onaylanan kurum web sitelerinden elde edilmiştir. Eksik bilgiler görüşme sırasında edinilmiştir. Araştırma sonucunda; ön hazırlık yapılarak planlanmış, mevcut duruma uygun olarak uygulamaya konmuş içerikler oluşturulduğu görülmektedir. Konservatuvarların alan ve yardımcı alan dersleri, konservatuvar tarafından teklif edilir. İlgili üniversite senatosunca kabul edildikten sonra Bakanlık tarafından onaylanarak Resmî gazetede yayınlanır ve uygulanır. Bu araştırmanın bulgularında uygulamaya konmuş bu içerikler sunulmuştur. Sunulan rapor; konservatuvarlar arasında geçiş yapmayı planlayan öğrenciler, aileleri ve eğitimcileri için nakil sınavlarına hazır bulunuşluk sağlamada kaynak niteliğindedir. Ayrıca, Üniversite ve birimlerin akredite olarak çalışmaları boyutunda değerli görülmektedir.
viyolonsel müfredat devlet konservatuvarı müzik ve bale ortaokulu müzik ve sahne sanatları lisesi
Every conservatory management does not start instrument training in the same class, and therefore, the age and class level of starting instrument training may differ. The level of students in conservatories also varies depending on the age of starting the instrument. This study includes the comparison and evaluation of the similarities and differences between the curricula of the music and ballet departments of the state conservatory, which provides education in Turkey, at the secondary school level, and the high school level of the music and performing arts departments of the string instruments main art branch and cello art branch. Research; The curriculum of Ankara Hacettepe University, İzmir Dokuz Eylül University, Adana Çukurova University, Bursa Uludağ University, Aydın Adnan Menderes University State Conservatory, and Ankara Bilkent University Faculty of Music and Performing Arts, which are among the main institutions providing conservatory education, is limited. The data for this research, which was carried out with the general scanning model, were obtained from the websites of the institutions that were confirmed to be up-to-date through interviews with the relevant institutions. Missing information was obtained during the interview. As a result of the research; It is seen that the contents that have been planned by making preliminary preparations and put into practice in accordance with the current situation have been created. Conservatory's field and auxiliary field courses are offered the conservatory. After being accepted by the relevant university senate, it is approved by the Ministry, published in the Official Gazette, and applied. These contents, which have been put into practice in the findings of this research, are presented. The report presented; It is a resource for students planning to transfer between conservatories, their families, and educators to prepare for transfer exams. In addition, it is considered valuable in terms of the accreditation of universities and units.
cello curriculum state conservatory music and ballet secondary school music and performing arts high school
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | August 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |