ÖZ
Bu çalışma, Elena Gnesina’nın "Piyano Alfabesi" adlı albümü örneği üzerinden piyano öğretiminde kullanılan yöntemsel ilkelerin incelenmesine adanmıştır. Ünlü piyanist, pedagog, besteci ve toplum aktivisti Elena Gnesina, 19. yy.ın sonları ile 20. yy.ın ilk yarısında Rus ve Sovyet müzik tarihinde önemli yere sahiptir. Gnesina’nın bu dönemde temelini atmış olduğu, çok kademeli müzik eğitimi sisteminin, günümüzde Rusya Federasyonu ve eski Sovyetler Birliği ülkelerinin eğitim kurumlarında hala işlendiği görülmektedir. Ayrıca, besteci olarak piyano eğitimi için pedagojik dağarcığın oluşturulmasına büyük katkıda bulunmuştur. Bu eserlerin içeriği, başlangıç aşaması piyano eğitim-öğretimindeki teknik sorunların çözümüne yöneliktir. Bu tür eserler arasında, piyano eğitiminin başlangıç aşaması için bestelenmiş ‘Piyano Alfabesi’ albümü yer almaktadır. Gnesina, Albüm’e teorik pedagojik görüşlerini içeren önsözle başlаr ve bu görüşlerini eserin içeriğine yansıtır.
Çalışmanın amacı, Gnesina’nın öğretim ilkelerini ‘Piyano Alfabesi’nin piyanistik analizi ışığında ortaya koymaktır. Çalışmanın diğer amacı, onun pedagojik prensiplerini Türkiye’deki piyano eğitimine entegre etmektir. Belirlenen amaç doğrultusunda, araştırma sürecinde konuya ilişkin kitaplar, monografiler, makaleler, metodik notlar ve diğer doküman materyalleri incelenmiştir. Çalışmanın verileri, piyano tekniğinin özellikleri açısından, ‘Piyano Alfabesi’ndeki 50 etüd ve piyesin analizi sonucunda elde edilmiştir. Analiz sonucunda albümün, legato, non legato, staccato, portato, tenuto gibi piyano artikülasyon tekniklerinin kademeli olarak geliştirilmesine yönelik önemli bir metodik materyal olduğu, farklı icra tekniklerinin eşzamanlı olarak uygulanmasını, el hareketlerinin koordinasyonunu ve senkronizasyonunu sağlamak için etkili bir kaynak olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, ‘Piyano Alfabesi’ albümü uzun süre boyunca araştırmacı tarafından farklı yaş gruplarındaki öğrencilerle pratikte kullanılmıştır. Bu bağlamda albümün, öğrencilere profesyonel piyano çalma becerileri kazandırmada etkili metodik materyal olduğu söylenebilir.
Etik kurul onayı gerektirmemektedir.
ABSTRACT
This study is dedicated to the examination of methodological principles used in piano teaching through the example of Elena Gnesina’s album ‘Piano Alphabet’. Elena Gnesina, a renowned pianist, pedagogue, composer, and social activist, holds a significant place in Russian and Soviet music history during the late 19th and early 20th centuries. The multi-level music education system that Gnesina established during this period is still evident in the educational institutions of the Russian Federation and the former Soviet Union countries today. Additionally, as a composer, she made significant contributions to the creation of a pedagogical repertoire for piano education. The content of these works aims to solve technical problems encountered in the initial stages of piano instruction. Among such works is the ‘Piano Alphabet’ album, composed for the early stages of piano education. Gnesina begins the album with a preface that reflects her theoretical pedagogical views, which are then integrated into the content of the work.
The purpose of this study is to elucidate Gnesina’s teaching principles in light of a pianistic analysis of the ‘Piano Alphabet’. Another aim of the study is to integrate her pedagogical principles into piano education in Turkey. To achieve these objectives, books, monographs, articles, methodological notes, and other documentary materials related to the subject were examined during the research process. The study’s data were obtained through the analysis of 50 etudes and pieces in the ‘Piano Alphabet’ concerning their specific features in piano technique. The analysis concluded that the album is a significant methodological resource for the gradual development of piano articulation techniques such as legato, non-legato, staccato, portato, and tenuto, and it effectively facilitates the simultaneous application of different performance techniques, coordination, and synchronization of hand movements. Additionally, the ‘Piano Alphabet’ album has been practically used by the researcher with students of different age groups for an extended period. In this context, the album can be considered an effective methodological tool for developing professional piano playing skills in students.
Elena Gnesina ‘Piano Alphabet’ piano teaching methodological principles articulation analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 23, 2024 |
Submission Date | August 28, 2024 |
Acceptance Date | September 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 3 |