Dijital dünyadaki gelişmeler, işletmeleri iletişim stratejilerini yeniden düşünmeye teşvik etmektedir. Tüketicilere daha kolay ulaşma imkânı, pazarlamacıların interneti pazarlama stratejilerine daha fazla dâhil etmesini sağlamaktadır. Satış ortaklığı pazarlaması, müşteri edinmenin önemli bir kaynağı haline gelmiştir. Satış ortaklığı pazarlaması, işletmelerin, satış ortaklarının pazarlama çabaları aracılığıyla yönlendirilen her bir müşteri için satış ortaklarına ödeme yaptığı performans tabanlı bir internet pazarlaması türüdür. Satış ortaklığı pazarlamasının amaçları arasında, marka bilinirliğini, katılımı, etkileşimi ve satışları arttırmak bulunur. Bu çalışma, satış ortaklığı pazarlaması kavramında geniş bir kuramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, satış ortaklığı pazarlaması stratejilerinden bahsederek, işletme yöneticilerinin ve pazarlamacıların ilgili karar verme süreçlerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla öncelikle satış ortaklığı pazarlaması kavramı, satış ortaklığı pazarlamasının tarihi ve satış ortaklığı pazarlamasının çalışma sistemi anlatılmış, ardından satış ortaklığı pazarlamasında fiyatlandırma modelleri, satış ortaklığı pazarlamasındaki taraflar ve satış ortaklığı pazarlama programları incelendikten sonra çalışma satış ortaklığı türleri, satış ortaklığı pazarlaması avantajları/ dezavantajları ve satış ortaklığı pazarlama stratejileri konuları açıklanarak sonlandırılmıştır.
satış ortaklığı pazarlaması satış ortaklığı pazarlaması tarihi satış ortaklığı pazarlaması avantajları satış ortaklığı pazarlaması stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.