Bu çalışma, eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 228 öğretmen adayının memnuniyet düzeyleri ve gelecek beklentisi düzeylerini ölçmek, ayrıca aralarındaki ilişkinin düzeyini ve yönünü belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde yürütülen çalışmanın örneklemini Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören ve anketleri dolduran 228 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma 2015-2016 akademik yılı güz döneminde uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak "öğrenci memnuniyeti ölçeği" ve "öğrenci gelecek beklentisi ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının memnuniyet ölçeklerine ve gelecek beklentisi ölçeklerine verdikleri cevapların cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre değişim gösterip göstermediğini araştırmak üzere demografik özelliklerle karşılaştırmalar, t-testi ve ANOVA testi ile yapılmıştır. Çalışmada memnuniyet ölçeğinden elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adayları, okulun kendilerine deneyim kazandırdığına yönelik ifadeye en yüksek katılımı, okulun fiziki altyapısının yeterliliğine yönelik ifadeye ise en düşük katılımı göstermişlerdir. Sınıf düzeyi değişkenine göre okuldan memnuniyet boyutunda (F=4.70; p.05) anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışmada ayrıca öğretmen adaylarının memnuniyet düzeyinin, gelecek beklentisinin bir yordayıcısı olup olmadığına regresyon analiziyle bakılmıştır. Çalışmada, öğrenci memnuniyetinin %19 oranında ve pozitif yönde öğrenci gelecek beklentilerini yordayan önemli bir değişken olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study has been conducted to evaluate the satisfaction and future expectation level of 228 prospective teachers at department of primary school teaching at faculty of education and to determine the level and direction of their relationship. The sample of the study which has been patterned as the descriptive survey method comprises 228 students of Primary School Teaching Department at the Faculty of Education of Mersin University. The study was conducted in the Fall Term of 2015-2016 Academic Year. In the study, "student satisfaction scale" and "student future expectation scale" were used as data collection instruments. T-test and ANOVA test were used for comparison of demographic characteristics to investigate whether the prospective teachers' responses to the satisfaction and future expectation scales differ according to their gender or grade. According to the results of satisfaction scale, the prospective teachers show the highest rate of agreement with the statement that school provides them experience, whereas the statement about the adequacy of the physical infrastructure of school obtain the lowest rate of agreement. According to the class grade variable, significant differences have been found in the satisfaction from school dimension (F=4.70; p.05). Furthermore, in this study regression analysis has been applied to identify whether the prospective teachers' satisfaction level is a predictive factor of future expectation. In the study, results reveal that student satisfaction ratio is %19 and it is a significant variable predicting student future expectation positively.
Other ID | JA32PU75SA |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |