Küresel ekonomide özellikle gelişmekte olan ekonomiler için lisans eğitiminin kalitesi ile rekabet edebilirlik arasında önemli bir ilişki vardır. Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), müşteri gerekliliklerini teknik gerekliliklere dönüştürmek için Toplam Kalite Yönetiminde (TKY) kullanılan önemli yöntemlerden biridir. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde bir lisans dersinin kalitesini artırmak için müşterilerin ihtiyaçlarını belirlemek ve öncelik sırasına koymak için Batı tarzı, üçüncü nesil KFG yöntemini Kano modeli ile birlikte uygulamaktır. Bilinebildiği kadarıyla, literatürde belirtilen yöntemlerin yükseköğretim alanında birlikte kullanıldığı ampirik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Yöntemlerin birlikte kullanılması sonucunda sadece en önemli öğrenci ihtiyaçlarını ve teknik ihtiyaçları içerecek şekilde bir odaklanmış kalite evi oluşturulmuştur. Sonuçlar, tek boyutlu ihtiyaçlar olarak da adlandırılan önde gelen öğrenci gereksinimlerinin, öğretim elemanının teorik ve sektörel bilgisi gibi çoğunlukla öğretim üyelerine yönelik özellikler olduğunu göstermektedir. Cazip ihtiyaçlar olarak adlandırılan teknik geziler ve davetli konuşmacılar gibi endüstri ile etkileşimin, öğrenci memnuniyetini artırdığı tespit edilmiştir. Odaklanmış kalite evine göre, öne çıkan teknik gereksinimler bütçe/fon, derse kayıtlı öğrenci sayısı, öğretim elemanının iş yükü, fabrika gezisi, iyi iletişim/empati, öğretim elemanının niteliği ve öğretim yeterliliği olarak bulunmuştur. Çalışmada önerilen bütünleşik çerçeve, eğitim kalitesini artırmak yönünde ana öğrenci gereksinimlerini tanımlamak ve karşılamak için eğitim alanındaki karar alıcılara katkı sunabilir.
There is an important relationship between the quality of undergraduate education and competitiveness in the global economy, especially for emerging economies. Quality Function Deployment (QFD) is one of the important methodologies in Total Quality Management (TQM) to translate customer requirements into technical specifications. The purpose of this study is to apply Third Generation Western QFD methodology together with Kano model to categorize and prioritize the needs of customers to increase a graduate-level course quality in higher education. To this end, the Voice of the Customer was identified through the Kano technique that enables categorization and prioritization of student requirements. To the best of our knowledge, this is the first empirical study in the literature that integrates the aforementioned methodologies in the field of higher education. With this integration, a focused quality house was generated which includes only prominent student and technical requirements. Accordingly, the prominent student requirements, which are classified as one-dimensional needs, are found to be the ones that are mostly lecturer-oriented attributes, such as the lecturer's theoretical and industrial knowledge. The interaction of the course with the industry, such as technical trips and invited speakers, which are called as attractive needs, are found to increase student satisfaction by creating delight. The prominent technical requirements are found to be budget/funds, number of students enrolled, lecturer workload, industry trip, good communication/empathy, lecturer qualifications, and competency in teaching. The combined framework may help educational decision-makers to identify and satisfy the main student requirements to enhance the quality of educational service processes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 3 |