Yükseköğretim kurumları arasında arzulanan nitelik ve nicelikte öğrenci çekmek için rekabet her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle, üniversitenin kurumsal imajını ve öğrenci memnuniyetini ve öğrenci sadakatini etkileyen faktörlerin araştırılması önemlidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, üniversiteler tarafından öğrencilere sağlanan sosyal yaşam olanaklarının ve öğrenim kalitesinin üniversite kurumsal imajına, öğrenci memnuniyetine ve öğrenci sadakatine etkisini ortaya koymak ve sosyal yaşam ve öğrenim kalitesi değişkenlerinin bağımlı değişkenleri açıklama düzeylerini karşılaştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul'da bulunan 10 vakıf ve 5 devlet üniversitesinde kotalı örneklem yöntemi ile 829 öğrenciden veri toplanmıştır. Veri seti Yapısal Eşitlik Modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre hem öğrenim kalitesinin hem de sosyal yaşamın üniversite kurumsal imajını ve öğrenci memnuniyetini doğrudan etkilemektedir. Ayrıca, hem öğrenim kalitesinin hem de sosyal yaşam değişkenleri öğrenci sadakatini kurumsal imaj ve öğrenci memnuniyeti değişkenleri üzerinden dolaylı olarak etkilemektedir. Modelde yer alan değişkenler arası etki katsayılarındaki farklılıklardan hareketle, üniversitelere önerilerde bulunulmuştur.
Devlet üniversitesi öğrenci memnuniyeti öğrenci sadakati öğrenim kalitesi sosyal yaşam üniversite imajı vakıf üniversitesi
The competition among higher education institutions to attract and retain prospective students is constantly getting fiercer. Therefore, it is important to investigate the factors that affect student satisfaction, student loyalty, and perceived image of a university. This study aims to identify and compare the influence of social environment and teaching excellence provided to students on institutions' university image, student satisfaction, and student loyalty. The data were collected from 829 undergraduate students who were studying at 15 universities, 5 public and 10 private, in Istanbul. The data were analyzed by Structural Equation Modeling. The hypotheses were tested by using path analysis in AMOS and Independent Sample t-Test in SPSS. The results provide evidence that both social environment and teaching excellence have a direct significant influence on the image of a university and student satisfaction, together with an indirect influence on student loyalty through university image and student satisfaction. Some suggestions for higher education institutions are made based on the differences between coefficients among variables.
Private university public university social environment student loyalty student satisfaction teaching excellence university image
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | May 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |