Dünya genelinde genç işsizlik oranlarının yükselmesi önemli bir problem olarak değerlendirilmektedir. İş kolları için ihtiyaç duyulan insan profilinin yetiştirilmesi sorumluluğundaki yükseköğretim kurumları, dijital teknoloji temelli, kapsamlı bir dönüşüm geçirmektedirler. Yaşanan bu dijital dönüşümün odağında ise açık ve uzaktan öğrenme yer almaktadır. Açık ve uzaktan öğrenme, özellikle çalışan yetişkin bireyler için giderek daha çok önem kazanmakta ve en güncel bilgilere ulaşmak için etkili bir yol haline gelmektedir. Kitlesel öğretim faaliyetlerini kapsayan açık ve uzaktan öğrenme, doğası gereği yüzyüze eğitimden daha fazla kişiye ulaşmakta ve bunun sonucunda daha fazla mezun vermektedir. Açık ve uzaktan öğrenmenin bu önemli özelliği de öğrenenlerin istihdamı konusunda farklı ülkelerdeki durumu da ortaya koyacak çalışmalar yapılmasını gerektirmektedir. Temel nitel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırmada, açık ve uzaktan öğrenenlerin istihdama yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, Türkiye'den Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İngiltere'den İngiliz Açık Üniversitesi (Open University) ve Hindistan'dan Indira Gandi Ulusal Açık Üniversitesi (Indira Gandhi National Open University) mezunu 92 açık ve uzaktan öğrenenin istihdama ilişkin görüşleri analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen içerik analizi sonucu; akran görüşleri, istihdama yönelik beklentiler, mezuniyet sonrası saygınlık kazanma, kariyer planlama, açıköğretimin iş kollarında çeşitlilik sağlaması, istihdam için tecrübe gerekliliği temalarına ulaşılmıştır. Çalışma sonunda gerek uygulamaya gerekse araştırmaya yönelik öneriler sıralanmıştır.
Açık ve uzaktan öğrenme açıköğretim istihdam öğrenen görüşleri yükseköğretim
The rise in youth unemployment rates across the world is considered as an important problem. Higher education institutions tasked with raising the human profile needed for various business sectors are undergoing a digital transformation, supported by digital technology. The focus of this digital transformation is open and distance learning. Open and distance learning is becoming increasingly important, and is becoming an effective way to access the most up-to-date information, especially for working adult individuals. Open and distance learning, which covers mass education activities, reach more people than face-to-face education by its nature and so it produces more graduates. This important feature of open and distance learning necessitates studies to reveal the employment status of graduates in different countries. Using the basic qualitative model, this study aims to examine open and distance learners' views on employment. Thus, the employment-related views of 92 open and distance learning graduates from Anadolu University in Turkey, Open University in UK, and Indira Gandhi National Open University in India were analyzed. The themes obtained through content analysis were peer views, expectations for employment, gaining prestige after graduation, career planning, increasing diversity in the business sectors of open education, and the need for experience for employment. The study is concluded with suggestions for both application and research.
Employment higher education learners open and distance learning open education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 Pt 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.