Dünya genelinde genç işsizlik oranlarının yükselmesi önemli bir problem olarak değerlendirilmektedir. İş kolları için ihtiyaç duyulan insan profilinin yetiştirilmesi sorumluluğundaki yükseköğretim kurumları, dijital teknoloji temelli, kapsamlı bir dönüşüm geçirmektedirler. Yaşanan bu dijital dönüşümün odağında ise açık ve uzaktan öğrenme yer almaktadır. Açık ve uzaktan öğrenme, özellikle çalışan yetişkin bireyler için giderek daha çok önem kazanmakta ve en güncel bilgilere ulaşmak için etkili bir yol haline gelmektedir. Kitlesel öğretim faaliyetlerini kapsayan açık ve uzaktan öğrenme, doğası gereği yüzyüze eğitimden daha fazla kişiye ulaşmakta ve bunun sonucunda daha fazla mezun vermektedir. Açık ve uzaktan öğrenmenin bu önemli özelliği de öğrenenlerin istihdamı konusunda farklı ülkelerdeki durumu da ortaya koyacak çalışmalar yapılmasını gerektirmektedir. Temel nitel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırmada, açık ve uzaktan öğrenenlerin istihdama yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, Türkiye'den Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İngiltere'den İngiliz Açık Üniversitesi (Open University) ve Hindistan'dan Indira Gandi Ulusal Açık Üniversitesi (Indira Gandhi National Open University) mezunu 92 açık ve uzaktan öğrenenin istihdama ilişkin görüşleri analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen içerik analizi sonucu; akran görüşleri, istihdama yönelik beklentiler, mezuniyet sonrası saygınlık kazanma, kariyer planlama, açıköğretimin iş kollarında çeşitlilik sağlaması, istihdam için tecrübe gerekliliği temalarına ulaşılmıştır. Çalışma sonunda gerek uygulamaya gerekse araştırmaya yönelik öneriler sıralanmıştır.
The rise in youth unemployment rates across the world is considered as an important problem. Higher education institutions tasked with raising the human profile needed for various business sectors are undergoing a digital transformation, supported by digital technology. The focus of this digital transformation is open and distance learning. Open and distance learning is becoming increasingly important, and is becoming an effective way to access the most up-to-date information, especially for working adult individuals. Open and distance learning, which covers mass education activities, reach more people than face-to-face education by its nature and so it produces more graduates. This important feature of open and distance learning necessitates studies to reveal the employment status of graduates in different countries. Using the basic qualitative model, this study aims to examine open and distance learners' views on employment. Thus, the employment-related views of 92 open and distance learning graduates from Anadolu University in Turkey, Open University in UK, and Indira Gandhi National Open University in India were analyzed. The themes obtained through content analysis were peer views, expectations for employment, gaining prestige after graduation, career planning, increasing diversity in the business sectors of open education, and the need for experience for employment. The study is concluded with suggestions for both application and research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 Pt 2 |