Çalışmanın amacı araştırma görevlilerinin psikolojik ve duygusal iyi oluşları üzerinde içsel motivasyon ile birlikte geribildirimin rolünü incelemektir. Çalışma kapsamında uzman görüşleri, odak grup görüşmeleri ve pilot araştırma aracılığı ile örnekleme uyarlanmış Etkin Geribildirim Ölçeği geliştirilmiştir. Sonrasında anket yöntemi ile saha araştırması yapılmış, yapısal eşitlik modellemesi yaklaşımı ile akademik danışmanlardan (ADG) ve bölüm başkanlarının alınan geribildirimlerin (BBG) etkisini incelemek üzere 278 araştırma görevlisinin verisi üzerinde iki ayrı model test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; BBG'nin araştırma görevlilerinin işyerinde duygusal iyi oluşuna, ADG'den daha fazla etkili olduğu görülmüştür. ADG ise araştırma görevlilerinin psikolojik iyi oluşlarına ve içsel motivasyonlarına, BBG'den daha fazla etki etmektedir. Her iki gruptan alınan geribildirimlerin hem psikolojik hem de duygusal iyi oluşu anlamlı ve yüksek düzeyde artıran içsel motivasyona etkisinin anlamlı ve önemli düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca iyi oluşlarda etkili olan geribildirim özellikleri; geribildirimde diyaloğa izin verilmesi, geliştirme ve yardım etme amaçlı yapılması, objektif olması, daha fazla olumlu olması ve çözüm önerisi içermesi olarak tespit edilmiştir.
The aim of the study is to examine the role of feedback and intrinsic motivation on research assistants' psychological and emotional well-being. First, an Effective Feedback Scale adapted to sampling was developed through expert opinions, focus group interviews and piloting. Afterwards, a field survey was conducted, and two separate models were tested on the data of 278 research assistants to examine the effect of the feedback received from academic advisors (feedback of academic advisor, FAA) and department heads (feedback of department heads, FDH) with the structural equation modeling approach. It was found that the FDH is more effective than the FAA on the emotional well-being of research assistants in the workplace. The FAA has a greater impact on the psychological well-being and intrinsic motivation of research assistants than the FDH. The effect of feedback received from both groups was significant on intrinsic motivation, which increased both psychological and emotional well-being significantly. In addition, the feedback characteristics that had a positive effect on well-being were identified as allowing dialogue in giving feedback, giving it for development and assistance, its being objective and positive, and including a solution proposal.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 Pt 2 |