Bu çalışmanın amacı, akademisyenlerin akademik sinerjiye ilişkin görüşlerini incelemektir. Akademik sinerji, iki veya daha çok akademisyenin birlikte çalışarak tek tek elde edecekleri verimden daha fazlasını elde etme süreci olarak tanımlanabilir. Akademisyenlerin bilgi ve deneyimlerini birleştirerek tek başlarına sarf edecekleri aynı emekle daha fazla verim/çalışma (yayın, makale, bildiri, proje vb.) elde etmeleri için neler yapabilecekleri bu araştırmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma kapsamında bir kamu üniversitesinde görevli 21 öğretim elemanı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre akademik olarak yüksek ya da düşük unvanlı olmanın ortak çalışma yapma isteği üzerinde önemli bir etkisi olmadığı saptanmıştır. Akademisyenler "akademik birikime sahip" meslektaşlarını ortak çalışmalar için daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca araştırmada; akademisyenlerin iş birliğine açık olması, sorumluluk ve samimi ilişkilere sahip olması gibi olumlu kişisel özelliklerinin ortak çalışmalar için önemli kriterler olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları, akademisyenlerin çoğunluğunun bireysel çalışmalara nispeten ortak çalışmaları daha fazla tercih ettiklerini göstermektedir. Yine akademisyenler, ortak çalışmaları verimi artırma ve eksikliklerini tamamlamaya katkı sağlama gibi özelliklerinden dolayı tercih etmektedirler. Akademisyenlerin çoğu YÖK'ün akademik teşvik uygulamasının akademik sinerjiyi geliştirerek ortak çalışmaları ve birlikte çalışma isteğini artırdığını ancak bu uygulamanın çalışma sayısını artırmakla birlikte çalışmaların niteliğini düşürdüğünü ve etik dışı davranışlara yol açtığını ifade etmişlerdir. Araştırmanın sonunda akademisyenlerin ortak bilimsel çalışmalar yaparak aralarında akademik sinerji oluşturabilmesi için çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this study is to examine academics' views on academic synergy. Academic synergy can be defined as the process by which two or more academics work together to achieve more than what they can individually. This study focuses on how academics can combine their knowledge and experience to achieve more efficiency/work (publications, articles, papers, projects, etc.) with the same effort they would spend alone. It is designed as a case study, applying a qualitative research method. The interviews were conducted with 21 academic staff members working at a public university. The results indicate that having a higher or lower academic title does not have a significant effect on the willingness to work together. Most of the participants stated that, for joint studies, they prefer to work with colleagues who have "academic background in the field of study". The results also revealed that academics' positive personal characteristics such as being open to cooperation, acting responsibly, and being sincere are considered as some important criteria for joint studies. The results also show that the majority prefer to collaborate with other academics rather than conducting individual studies. The academics prefer to collaborate to increase productivity and to compensate for their shortcomings. Most of them further stated that the academic incentive program introduced by the Council of Higher Education (CoHE) has increased the number of collaborative studies and the motivation to work together, but at the same time, decreased the research quality and led to some unethical behaviors. The paper is concluded with some suggestions on how to achieve academic synergy among academics through conducting joint studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Case Study |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 Pt 2 |