Bu araştırmada, yükseköğretimde yaşanan uzaktan eğitim sorunlarını inceleyen çalışmaların meta-sentez yöntemi kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Verilere, “uzaktan eğitim sorunları, yükseköğretimde uzaktan eğitim sorunları, e-öğrenme sorunları, çevrimiçi öğrenme sorunları, açıköğretim sorunları, web tabanlı öğrenme sorunları” anahtar kelimeleri kullanılarak Google akademik ve TÜBİTAK ULAKBİM veri tabanlarından ulaşılmıştır. Belirlenen ölçütlere uygun Türkçe alanyazında 23 makale çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalar meta-sentez yöntemlerinden tematik sentez yaklaşımına göre analiz edilmiştir. Araştırmada Walsh ve Downe’ın (2005) geliştirdiği meta-sentez aşamaları takip edilmiştir. Oluşturulan kodlar ve temalar frekans tablolarında sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonunda, yükseköğretimde uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar, “öğrencilerle ilgili sorunlar, eğitmenlerle ilgili sorunlar, sistemsel ve yönetimsel sorunlar, programla ilgili sorunlar ve altyapı ve finansman sorunları” olmak üzere beş başlık altında ele alınmıştır. Bu sorunlar arasında, en yüksek frekansın öğrencilerle ilgili sorunlarda, en düşük frekansın ise altyapı ve finansman sorunlarında olduğu belirlenmiştir.
By using the meta-synthesis method, this study aims to analyze the studies on distance education problems experienced in higher education. The data were gathered by using the “higher education problems”, “e-learning problems”, “online learning problems”, “open education problems”, “web-based learning problems” keywords in Google Academic and TUBITAK ULAKBIM (https://ulakbim.tubitak.gov.tr/) databases. A total of 23 articles meeting the predetermined criteria were included in the study. These articles were analyzed by using the thematic synthesis approach, one of the meta-synthesis methods. The meta-synthesis process developed by Walsh and Downe (2005) was followed in the analysis. Established codes and themes were presented in frequency tables and interpreted. The distance education problems experienced in higher education were discussed under five categories as the “problems relevant to students”, “problems relevant to instructors”, “systemic and administrative problems”, “problems relevant to curriculum”, and “infrastructure and financial problems”. Among these problems, the “problems relevant to students” category was found to have the highest frequency while the “infrastructure and financial problems” had the lowest frequency.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |