Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri ile iletişim becerilerinin motivasyonu yordama gücünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi 603 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların 435’i kadın, 168’i erkek ve yaş ortalamaları ise 20.2’dir. Öğrencilerin genel akademik ortalamaları 4.0 üzerinden 1.87 ile 3.91 arasında değişmektedir. Çalışmadaki veriler üç tane veri toplama aracıyla toplanmıştır. Üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri, iletişim becerileri ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ile bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordayıp yordamadığını tespit etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri, iletişim becerileri ve motivasyonları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Motivasyon düzeyi ile en yüksek düzeyde ilişkinin saygı alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Bulgular ayrıca katılımcıların yaşam memnuniyetleri ve iletişim becerilerinin öğrencilerin motivasyonlarındaki varyansı açıklayabildiğini göstermektedir. Motivasyondaki varyansın en yüksek şekilde saygı alt boyutu (%16.6) tarafından açıklanabildiği bulunmuştur.
This study examines the predictive roles of university students’ life satisfaction and communication skills on their motivation. The participants of this study include 603 undergraduate students. Of the participants, 435 are female, 168 are male, and the mean age is 20.2 years. Students’ GPA averages range from 1.87 to 3.91 on a 4.0 scale. The data were collected through three data collection instruments. A multiple regression analysis was employed to find out the relationships between all of the variables, and examining the predictive roles of independent variables on the dependent variable. The findings show that there is a positive and meaningful relationship between life satisfaction, communication skills, and motivation of university students. The highest correlation was found between motivation and respect, which is a dimension of communication skills. The findings also indicate that the participants’ life satisfaction and communication skills explain the variances of students’ motivation. The highest predictor of motivation among all dimensions is respect, as it explains the variances by 16.6%.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |