Bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğretim üyelerinin uzaktan eğitime bakış açılarını incelemektedir. Araştırmada elde edilen verilerin incelenmesinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğretim üyeleri, uzaktan eğitimin esneklik, zaman yönetimi ve verimlilik gibi avantajlarının olduğunu belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimin motivasyon ve sosyal etkileşim eksikliği gibi dezavantajlara sahip olduğunu ileri sürmektedirler. Bununla birlikte yüz yüze eğitimin yerini tutmadığını da belirtmişlerdir. Öğretim üyeleri uzaktan eğitim derslerini tasarlarken derslerinin öncelikle internetteki ilgili web sayfalarından ve meslektaşlarının yardımından yararlandıklarını belirtmişlerdir. Yükseköğretim kurumlarında uzaktan eğitim sistemine geçiş sürecinde öğretim üyelerinin görev ve sorumluluklarının yeniden planlanması, dijital araçların ve teknolojik altyapının tanımlanarak zenginleştirilmesi, destek ve geri bildirim sağlanması önerilmektedir.
This study examined the perspectives of the faculty members of Çanakkale Onsekiz Mart University on distance education. The content analysis method, one of the qualitative data analysis methods, was used to analyze the data obtained in the research. Faculty members stated that distance education has advantages such as flexibility, time management, and efficiency. On the other hand, they argue that distance education has disadvantages, such as a lack of motivation and social interaction. However, they also stated that face-to-face education is not a substitute. While designing distance education courses, they primarily benefited from the relevant web pages on the internet and the help of their colleagues. For transiting to the distance education system in higher education institutions, this study recommends rescheduling faculty member duties and responsibilities, defining and enriching digital tools and technological infrastructure, and providing support and feedback.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | June 1, 2023 |
Publication Date | June 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |