Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Salgın Döneminde Covid-19 İle İlgili Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Analizi

Year 2021, , 387 - 404, 15.12.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1029052

Abstract

Bu çalışmanın amacı, salgın döneminde Covid-19 hastalığı ile ilgili eğitim alanında yapılan çalışmaların betimsel analizini yapmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile yapılmıştır. Çalışmada incelenen makaleler Covid-19 anahtar kelimesi kullanılarak ULAKBİM, Google Akademik, Ebscohost Türk eğitim indeksi veri tabanlarından taranarak elde edilmiştir. Bu kapsamda amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen Covid-19 ile ilgili eğitim alanında yapılmış 83 makale tespit edilerek incelenmiştir. Bu makaleler betimsel analiz kullanılarak çalışmaların yayınlandığı dergi, yazar sayısı, araştırma yöntemi, araştırmalarda kullanılmış olan veri toplama araçları, araştırmanın örneklemi, araştırmalardaki örneklemlerin belirlenme yöntemi ve verilerin çözümlenmesinde kullanılan teknikler gibi başlıklar altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda çalışmaların en fazla Milli Eğitim dergisinde yayınlandığı (f=44), makalelerin en fazla bir iki yazarlı (f=34) ve tek yazarlı (f=30) olduğu, çalışmalarda çoğunlukla nitel araştırma yönteminin (f=50) tercih edildiği, en fazla olasılık dışı örneklem çeşidinin (f=61) tercih edildiği, örneklem olarak en fazla yüksek öğretim öğrencilerinin (f=40) seçildiği, veri toplama aracı olarak en fazla görüşme formunun (f=33) ve açık uçlu soruların (f=32) tercih edildiği, verilerin analizinde en fazla içerik analizinin (f=35) kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, Covid-19 salgın süreci ile ilgili olarak eğitim alanının farklı paydaşları ile farklı çalışmaların yapılmasının uygun olacağı ifade edilmiştir.

References

  • Alper, A. ve Gülbahar, Y. (2009). Trends and issues in Educational technologies: A review of recent research in TOJET. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8(2), 124- 135.
  • Aslan, C. ve Özkubat, U.(2019). Ulusal özel eğitim kongresi bildirilerindeki araştırma eğilimleri: Bir içerik analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi,23(2), 535-554.
  • Ataseven. N. ve Oğuz, A. (2015). Türkiye’de öğrenme stilleri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 192-205.
  • Atchoarena, D. (2020). COVID-19: Learning cities on the frontline. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-cities-front-line, web adresinden 08.10. 2020’de edinilmiştir. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-cities-front-line
  • Bacanak, A., Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2011). E-dergilerde yayınlanan fen eğitimi makaleleri: Yöntem analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Bakırcı, H., Doğdu, N. ve Artun, H. (2021). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecinde fen bilgisi öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 640-658.
  • Baran, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15-32.
  • Başaran, M. ve Güleryüz, H.(2020). Okul öncesi eğitimde kaynaştırma ile ilgili lisansüstü tezlerin yöntem açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13(74), 340-347.
  • Baş, T. (2005). Anket nasıl hazırlanır, uygulanır, değerlendirilir? (3. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Chang, G.C. & Satako, Y.(2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, web adresinden 26.09.2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.).Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çakın, M. ve Külekçi- Akyavuz, E.(2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çalık, M., Ünal, S., Costu, B.ve Karatas, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23-45. Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Trabzon
  • Chang, Y. H., Chang, C. Y. & Tseng, Y. H. (2010). Trends of science education research: an automatic content analysis. Journal of Science Education and Technology, 19(4), 315–331.
  • Daşdemir, İ. Cengiz, E., ve Aksoy, G. (2018). Türkiye’de FeTeMM (STEM) eğitimi eğilim araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1161-1183.
  • Dikmen, C.H. ve Demirer, V. (2016). Türkiye'de teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine 2009-2013 yılları arasında yapılan çalışmalardaki eğilimler. Turkish Journal of Education (TURJE),5(1), 33-46.
  • Gençoğlu, C. ve Çiftçi, M. (2020). Covid-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Journal of History School,46, 1648-1673.
  • Gilani, I. (2020). Coronavirus pandemic reshaping global education system? https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemic-reshaping-global-education-system/1771350, web adresinden 23.09. 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 177-199.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: Bir meta- sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40 (178), 103-122.
  • Kaltakçı Gürel, D., Ölmeztürk, A., Durmaz, B., Abul, H., Özün, H., Irak, M., Subaşı, Ö. ve Baydar, Z. (2017). The content analysis of the graduate theses in physics education in Turkey between the years 1990 and 2016. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 37(3), 1141–1172.
  • Koçoğlu, E.,Ulu-Kalın, Ö., Tekdal, D. ve Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956- 2966.
  • Korucu, A. T., Usta, E. ve Atun, H. (2017). Teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine yapılan 2010-2016 dönemi araştırmalardaki eğilimler. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 104-133.
  • Mailizar-Almanthari, A., Maulina, S. & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the Covid-19 pandemic: The case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1860.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2020a). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adlı adresten elde edilmiştir. Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Metin, Ş. (2016). Türkiye’de okul öncesinde kaynaştırmaya ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 146-172
  • Miles, B. M. & Huberman, A. M.(1994). Qualitative Data Analysis (2nd Ed.), Sage Publications, London.
  • Organisation for Economic Cooperationand Development [OECD] (2020a). A frame work to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Paris: OECD Publishing.
  • Ozan, C. ve Köse. E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim Bilimleri Araştırmaları İçin Doküman İnceleme Yöntemi (4.Baskı). Pegem Akademi. Ankara.
  • Polat, M. (2013). Fen bilimleri eğitimi alanında tamamlanmış yüksek lisans tezleri üzerine bir araştırma: Celal Bayar üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 46-58.
  • Römer, K. (2020). COVID-19: A wake-upcall to invest in literacy. https://thelifelonglearningblog.uil.unesco.org/2020/07/21/covid-19-a-wake-up-call-to-invest-in-literacy/ adlı adresten 20.09.2020 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sarıkaş, G. ve Bilican Demir, S. (2020). Özel eğitim alanında tamamlanmış lisansüstü tezlerdeki görüşme ve gözlemin psikometrik açıdan incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi,3(1), 41-56.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir., M. ve Dündar., H. (2014). Tendencies of there searches published in education and science journal: Content analysis. Education and Science, 39(173), 430-453.
  • Sönmez, N. ve Özcan, B.(2020). Türkiye’de ilkokulda kaynaştırma eğitimiyle ilgili yapılan lisansüstü tezlerin betimsel incelemesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(1),1-27.
  • Şimsek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım. Y.(2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 439- 458.
  • Tatlı, S. ve Adıgüzel, O.C.(2012). A multi dimensional analysis of graduate level comparative education dissertations in Turkey. Anadolu University Journal of Social Sciences, 12(1), 143-150.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Gözen Çıtak, G., Kezer, F., Yalçın Yıldırım, Ö., Bilican, S., Büyükturan, E. B., Şekercioğlu, G., Yalçın, N., Erdem, D. ve Özmen, D. T. (2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Ankara.
  • Telli-Yamomoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Türkoğlu, M.E. ve Öner, Ö. (2020). Eğitim denetimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39),1265-1285.
  • United Nations Educational Scientific and Cultural Organization[UNESCO].(2020b). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, web adresinden 05.10.2020 tarihinde edinilmiştir.
  • United Nations Educational Scientific and Cultural Organization[UNESCO]. (2020a). COVID-19 Educational Disruption and Response. https://www.who.int/: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/, Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • World Health Organization [WHO] (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/newsroom/detail/27-04-2020-who-timeline---covid-19. Erişim tarihi: 27.09. 2020.
  • Yavuz, S. (2016). Content analysis related to theses in environmental education: The case of Turkey. Journal of Education and Training Studies, 4(10),118-125.
  • Yavuz, G. ve Yavuz, S. (2017). Fen eğitiminde proje tabanlı öğretimle ilgili tezlerin içerik analizi: Türkiye Örneği (2002-2014). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 255-282.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(6. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). Identifying the general tendencies in the master’s and doctoral theses concerning environmental education which were published between 1992- 2011. Adiyaman University Journal of Social Sciences, 8(19), 383-413.
  • Yılmaz, E. (2019). Content analysis of master’s and doctoral dissertations on inclusive education in Turkey. Kastamonu Education Journal, 27(1), 119-127.
Year 2021, , 387 - 404, 15.12.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1029052

Abstract

References

  • Alper, A. ve Gülbahar, Y. (2009). Trends and issues in Educational technologies: A review of recent research in TOJET. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8(2), 124- 135.
  • Aslan, C. ve Özkubat, U.(2019). Ulusal özel eğitim kongresi bildirilerindeki araştırma eğilimleri: Bir içerik analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi,23(2), 535-554.
  • Ataseven. N. ve Oğuz, A. (2015). Türkiye’de öğrenme stilleri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 192-205.
  • Atchoarena, D. (2020). COVID-19: Learning cities on the frontline. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-cities-front-line, web adresinden 08.10. 2020’de edinilmiştir. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-cities-front-line
  • Bacanak, A., Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2011). E-dergilerde yayınlanan fen eğitimi makaleleri: Yöntem analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Bakırcı, H., Doğdu, N. ve Artun, H. (2021). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecinde fen bilgisi öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 640-658.
  • Baran, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15-32.
  • Başaran, M. ve Güleryüz, H.(2020). Okul öncesi eğitimde kaynaştırma ile ilgili lisansüstü tezlerin yöntem açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13(74), 340-347.
  • Baş, T. (2005). Anket nasıl hazırlanır, uygulanır, değerlendirilir? (3. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Chang, G.C. & Satako, Y.(2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, web adresinden 26.09.2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.).Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çakın, M. ve Külekçi- Akyavuz, E.(2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çalık, M., Ünal, S., Costu, B.ve Karatas, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23-45. Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Trabzon
  • Chang, Y. H., Chang, C. Y. & Tseng, Y. H. (2010). Trends of science education research: an automatic content analysis. Journal of Science Education and Technology, 19(4), 315–331.
  • Daşdemir, İ. Cengiz, E., ve Aksoy, G. (2018). Türkiye’de FeTeMM (STEM) eğitimi eğilim araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1161-1183.
  • Dikmen, C.H. ve Demirer, V. (2016). Türkiye'de teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine 2009-2013 yılları arasında yapılan çalışmalardaki eğilimler. Turkish Journal of Education (TURJE),5(1), 33-46.
  • Gençoğlu, C. ve Çiftçi, M. (2020). Covid-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Journal of History School,46, 1648-1673.
  • Gilani, I. (2020). Coronavirus pandemic reshaping global education system? https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemic-reshaping-global-education-system/1771350, web adresinden 23.09. 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 177-199.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: Bir meta- sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40 (178), 103-122.
  • Kaltakçı Gürel, D., Ölmeztürk, A., Durmaz, B., Abul, H., Özün, H., Irak, M., Subaşı, Ö. ve Baydar, Z. (2017). The content analysis of the graduate theses in physics education in Turkey between the years 1990 and 2016. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 37(3), 1141–1172.
  • Koçoğlu, E.,Ulu-Kalın, Ö., Tekdal, D. ve Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956- 2966.
  • Korucu, A. T., Usta, E. ve Atun, H. (2017). Teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine yapılan 2010-2016 dönemi araştırmalardaki eğilimler. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 104-133.
  • Mailizar-Almanthari, A., Maulina, S. & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the Covid-19 pandemic: The case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1860.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2020a). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adlı adresten elde edilmiştir. Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Metin, Ş. (2016). Türkiye’de okul öncesinde kaynaştırmaya ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 146-172
  • Miles, B. M. & Huberman, A. M.(1994). Qualitative Data Analysis (2nd Ed.), Sage Publications, London.
  • Organisation for Economic Cooperationand Development [OECD] (2020a). A frame work to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Paris: OECD Publishing.
  • Ozan, C. ve Köse. E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim Bilimleri Araştırmaları İçin Doküman İnceleme Yöntemi (4.Baskı). Pegem Akademi. Ankara.
  • Polat, M. (2013). Fen bilimleri eğitimi alanında tamamlanmış yüksek lisans tezleri üzerine bir araştırma: Celal Bayar üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 46-58.
  • Römer, K. (2020). COVID-19: A wake-upcall to invest in literacy. https://thelifelonglearningblog.uil.unesco.org/2020/07/21/covid-19-a-wake-up-call-to-invest-in-literacy/ adlı adresten 20.09.2020 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sarıkaş, G. ve Bilican Demir, S. (2020). Özel eğitim alanında tamamlanmış lisansüstü tezlerdeki görüşme ve gözlemin psikometrik açıdan incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi,3(1), 41-56.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir., M. ve Dündar., H. (2014). Tendencies of there searches published in education and science journal: Content analysis. Education and Science, 39(173), 430-453.
  • Sönmez, N. ve Özcan, B.(2020). Türkiye’de ilkokulda kaynaştırma eğitimiyle ilgili yapılan lisansüstü tezlerin betimsel incelemesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(1),1-27.
  • Şimsek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım. Y.(2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 439- 458.
  • Tatlı, S. ve Adıgüzel, O.C.(2012). A multi dimensional analysis of graduate level comparative education dissertations in Turkey. Anadolu University Journal of Social Sciences, 12(1), 143-150.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Gözen Çıtak, G., Kezer, F., Yalçın Yıldırım, Ö., Bilican, S., Büyükturan, E. B., Şekercioğlu, G., Yalçın, N., Erdem, D. ve Özmen, D. T. (2010). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Ankara.
  • Telli-Yamomoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Türkoğlu, M.E. ve Öner, Ö. (2020). Eğitim denetimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39),1265-1285.
  • United Nations Educational Scientific and Cultural Organization[UNESCO].(2020b). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, web adresinden 05.10.2020 tarihinde edinilmiştir.
  • United Nations Educational Scientific and Cultural Organization[UNESCO]. (2020a). COVID-19 Educational Disruption and Response. https://www.who.int/: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/, Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • World Health Organization [WHO] (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/newsroom/detail/27-04-2020-who-timeline---covid-19. Erişim tarihi: 27.09. 2020.
  • Yavuz, S. (2016). Content analysis related to theses in environmental education: The case of Turkey. Journal of Education and Training Studies, 4(10),118-125.
  • Yavuz, G. ve Yavuz, S. (2017). Fen eğitiminde proje tabanlı öğretimle ilgili tezlerin içerik analizi: Türkiye Örneği (2002-2014). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 255-282.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(6. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). Identifying the general tendencies in the master’s and doctoral theses concerning environmental education which were published between 1992- 2011. Adiyaman University Journal of Social Sciences, 8(19), 383-413.
  • Yılmaz, E. (2019). Content analysis of master’s and doctoral dissertations on inclusive education in Turkey. Kastamonu Education Journal, 27(1), 119-127.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İkramettin Daşdemir This is me

Ekrem Cengiz This is me

Publication Date December 15, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Daşdemir, İ., & Cengiz, E. (2021). Türkiye’de Salgın Döneminde Covid-19 İle İlgili Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 387-404. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1029052