Bu çalışmanın amacı, salgın döneminde Covid-19 hastalığı ile ilgili eğitim alanında yapılan çalışmaların betimsel analizini yapmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile yapılmıştır. Çalışmada incelenen makaleler Covid-19 anahtar kelimesi kullanılarak ULAKBİM, Google Akademik, Ebscohost Türk eğitim indeksi veri tabanlarından taranarak elde edilmiştir. Bu kapsamda amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen Covid-19 ile ilgili eğitim alanında yapılmış 83 makale tespit edilerek incelenmiştir. Bu makaleler betimsel analiz kullanılarak çalışmaların yayınlandığı dergi, yazar sayısı, araştırma yöntemi, araştırmalarda kullanılmış olan veri toplama araçları, araştırmanın örneklemi, araştırmalardaki örneklemlerin belirlenme yöntemi ve verilerin çözümlenmesinde kullanılan teknikler gibi başlıklar altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda çalışmaların en fazla Milli Eğitim dergisinde yayınlandığı (f=44), makalelerin en fazla bir iki yazarlı (f=34) ve tek yazarlı (f=30) olduğu, çalışmalarda çoğunlukla nitel araştırma yönteminin (f=50) tercih edildiği, en fazla olasılık dışı örneklem çeşidinin (f=61) tercih edildiği, örneklem olarak en fazla yüksek öğretim öğrencilerinin (f=40) seçildiği, veri toplama aracı olarak en fazla görüşme formunun (f=33) ve açık uçlu soruların (f=32) tercih edildiği, verilerin analizinde en fazla içerik analizinin (f=35) kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, Covid-19 salgın süreci ile ilgili olarak eğitim alanının farklı paydaşları ile farklı çalışmaların yapılmasının uygun olacağı ifade edilmiştir.
Eğitim araştırmaları Covid-19 betimsel analiz Eğitim araştırmaları, Covid-19, betimsel analiz
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |