Harita okuryazarlığı becerisi çocukluk döneminde kazanılması gereken ve etkili kullanımına bağlı olarak yaşamı oldukça kolaylaştıran önemli bir beceridir. Bu becerinin çocuklara kazandırılmasında önemli derslerden biri de sosyal bilgilerdir. Çalışmanın amacı da sosyal bilgiler dersini dört yıl almış ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin harita okuryazarlık becerisi konusundaki yeterliliklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Van il merkezinde bulunan dört farklı ortaokulda öğrenim gören toplam 90 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler açık uçlu anket aracılığıyla toplanmıştır. Nicel bir yaklaşımın benimsendiği çalışmada veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizi için frekans ve yüzdelik değerlere bakılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular incelendiğinde; öğrencilerin harita kavramı, haritada bulunması gereken kriterler, harita türleri, haritada kullanılan renklerin anlamları, haritadaki sembollerin anlamları ve yeryüzü kavramı gibi konularda yeterli bilgi düzeyine sahip olmadıkları; enlem ve boylam kavramlarını çoğunlukla “paralel ve meridyen” kavramlarıyla karıştırdıkları; Türkiye’nin koordinatlarını genelde karıştırdıkları ve verilen koordinatlara göre yer tespiti yapma konusunda tam bir yeterliliğe sahip olmadıkları tespit edilmiştir.
Harita okuryazarlığı Sosyal bilgiler Ortaokul Öğrenci Harita okuryazarlığı, Sosyal bilgiler, Ortaokul, Öğrenci
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |