Bu çalışmada, 2000 yılından 2020 yılına Türkiye’de kimya öğretmen eğitimi alanında tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelemesi yapılmıştır. Tespit edilen 50 yüksek lisans ve 33 doktora tezi belirlenen bazı değişkenler açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Kullanılan değişkenlerden bazıları arasında tezlerin kavramsal çerçevesi, veri toplama araçları, araştırma yönteminin türü, örneklem grubu ve analiz yöntemi yer almaktadır. Çalışma sonuçlarına göre yüksek lisans tezlerinde sıklıkla nicel yöntem, doktora tezlerinde nitel yöntem kullanılmıştır. Tezlerde en fazla öğretmen adayları ile çalışılmıştır. En sık çalışılan kimya konusu yüksek lisans tezlerinde çözeltiler olurken, doktorada ise elektrokimya ve kimyasal türler arası etkileşimler olmuştur. Kavramsal çerçeve olarak yüksek lisans tezlerinde en sık yapılandırıcı yaklaşım, doktora tezlerinde ise öğretmen bilgisi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından testler yüksek lisans tezlerinde, görüşmeler doktora tezlerinde en fazla oranda kullanılmıştır. Analiz yöntemlerinden ise yüksek lisans tezlerinde t-testi en fazla kullanılırken doktora tezlerinde içerik analizinin kullanıldığı görülmektedir. Mevcut çalışmanın bulguları alanyazından yararlanarak tartışılmıştır.
Yüksek lisans tezi Doktora tezi Kimya öğretmen eğitimi İçerik analizi. Yüksek lisans tezi, Doktora tezi, Kimya öğretmen eğitimi, İçerik analizi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |