Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik öğrenmeye ilişkin inançları ile matematik öğretimi kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama deseninde yürütülen araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 250 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin matematik öğrenmeye ilişkin inançlarının cinsiyet ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, öğrenim durumu ve görev yapılan sınıf türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; matematik öğretimi kaygılarının ise cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev yapılan sınıf türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğrenmeye ilişkin inançları ile matematik öğretimi kaygıları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu ve matematik öğrenmeye ilişkin inançlarının matematik öğretimi kaygılarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; sınıf öğretmenlerinin matematik öğrenmeye ilişkin inançlarının matematik öğretimi kaygılarındaki toplam varyansın % 9’unu açıkladığı ve matematik öğrenmeye ilişkin inançlarındaki 1 birimlik artışın matematik öğretimi kaygılarında ,491 birimlik azalmaya neden olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerine teşekkür ederiz.
The study aims to determine the relationship between classroom teachers' beliefs about learning mathematics and their mathematics teaching anxiety. The sample of the research carried out in relational screening pattern is 250 classroom teachers working in different provinces of Turkey. As a result of the research, it was found that the beliefs of the classroom teachers about learning mathematics differed significantly according to their gender and professional seniority, but did not differ significantly according to the education level and the type of class they worked in; On the other hand, it was determined that mathematics teaching concerns did not differ significantly according to gender, educational status, professional seniority and class type. In addition, in the study, it was found that there is a negative and significant relationship between the beliefs of primary school teachers about learning mathematics and their anxiety about teaching mathematics, and that their beliefs about learning mathematics are a significant predictor of their anxiety about teaching mathematics; It was concluded that primary school teachers' beliefs about learning mathematics explained 9% of the total variance in their mathematics teaching anxiety, and that a 1-unit increase in their beliefs about learning mathematics would cause a .491-unit decrease in mathematics teaching anxiety.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |