Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Öğretmen Yetiştirme Bağlamında Akademisyen Uygulama, Görüş ve Önerileri

Year 2022, , 323 - 353, 15.02.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111

Abstract

Bu araştırma Covid-19 Pandemisi ile birlikte zorunlu ve ani bir biçimde uygulamaya geçilen acil uzaktan eğitim sürecinde, eğitim fakültelerinde ders veren akademisyenlerin acil uzaktan eğitim uygulamaları, bu süreçte karşılaştıkları sorunlar ile bunlara karşı çözüm önerileri ile uzaktan eğitime dair genel görüşleri ve bu görüşlerde pandemi sonrası ne tür değişimler olduğuna ilişkin bilgi toplamayı amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu eğitim fakültelerinde farklı bilim dallarında görev yapan uzaktan eğitim yoluyla ders veren on akademisyen oluşturmaktadır. Görüşmeler video-konferanslar aracılığıyla yapılmış ve bu görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenerek çok sayıda bulguya ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular alanyazındaki diğer bazı çalışmalar ışığında tartışılmış ve uzaktan öğretmen yetiştirmede yer alan paydaşlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Altuntaş Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Anderman, E. M. ve Dawson, H. (2011). Handbook of research on learning and instruction. Routledge.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). Covıd-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129. Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (1), 1-14.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 179-209.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28.
  • Bates, A. W. ve Bates, T. (2005). Technology, e-learning and distance education. Psychology Press.
  • BenYishay, A., ve Mobarak, A. M. (2014). Social learning and communication. National Bureau of Economic Research. 20139.
  • Bilgiç, H. G. ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 26-50.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15 (1), i-vi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. (ed. Ernesto Iadanza). Clinical Engineering Handbook. Academic Press.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S., Arslan, I., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., ... ve Yıldız, I. (2007). Öğretim teknolojilerinin üniversitede kullanımına yönelik alışkanlıklar ve beklentiler: Betimleyici bir çalışma. Akademik Bilisim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186.
  • De Jong, P. G. (2020). Impact of moving to online learning on the way educators teach, [https://link.springer.com/article/10.1007/s40670-020-01027-7], Erişim tarihi: 10.02.2021.
  • Demir, Ö. (2015). Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının e öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Hacettepe Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Deryakulu, D. (1991). Eğitim teknolojisi, iletişim, öğrenme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24 (2), 527-531.
  • Dörnyei, Z. (1998). Motivation in second and foreign language learning. Language Teaching, 31 (3), 117-135.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durdu, E. ve Albayrak, M. (2015). Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 252-268.
  • Ekinci, T. A. (2015). Türkiye’de uzaktan öğretim yapan yükseköğretim kurumlarının örgütsel ve yönetsel açıdan karşılaştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43. Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (2. Baskı). (çev. Ali Ersoy-Pelin YALÇINOĞLU). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7 (1).
  • Harandi, S. R. (2015). Effects of e-learning on Students’ Motivation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 181, 423-430.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review, 27 (1), 1-9.
  • Hofer, S. I., Nistor, N. ve Scheibenzuber, C. (2021). Online teaching and learning in higher education: Lessons learned in crisis situations. Computers in Human Behavior, 121, 106789.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 79-100.
  • Hsin, W. J. ve Cigas, J. (2013). Short videos improve student learning in online education. Journal of Computing Sciences in Colleges, 2 8(5), 253-259. İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. (4.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covıd-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6 (1), 44-56.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Türkiye’de Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. 5th International Scientific Research Congress (IBAD - 2020), 1-2 Eylül 2020.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. RoutledgeFalmer.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Khlaif, Z. N., Salha, S. ve Kouraichi, B. (2021). Emergency remote learning during COVID-19 crisis: Students’ engagement. Education and İnformation Technologies, 1-23.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-73.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 283-289.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 66-77.
  • Mhlanga, D. ve Moloi, T. (2020). COVID-19 and the digital transformation of education: What are we learning on 4IR in South Africa. Education Sciences, 10 (7), 180.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı, [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Naidu, S. (2006). E-learning: A guidebook of principles, procedures and practices. Commonwealth Educational Media Centre for Asia (CEMCA).
  • Orakçıoğlu, E. (2019). Türkiye’de uzaktan eğitim temalı 2013-2018 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Pektekin, P. (2013). Web tabanlı uzaktan eğitimde teknoloji kabulünün eğitim becerisi üzerindeki rolü: Türk üniversitelerinde akademisyenler üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi: Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Pintrich, P. R. (2003). Motivation and classroom learning. In (ed. W. M. Reynolds ve G. E. Miller). Handbook of psychology: Educational psychology, John Wiley & Sons Inc.
  • Roberts, L. (2015). Exploring education and childhood. Routledge.
  • Sadi, S., Şekerci, A., Kurban, B., Topu, F., Demirel, T., Tosun, C., Demirci, T., Göktaş, Y. (2010). Öğretmen eğitiminde teknolojinin etkin kullanımı: Öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (3), 43-49.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11 (42), 100-122.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 273-296.
  • Shim, T. E. ve Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review, 119, 105578.
  • Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) Sağlık Bakanlığı. (2020). Türkiye'deki Koronavirüs Güncel Durumu, [https://covid19.saglik.gov.tr], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • UNESCO. (2020). Distance learning solutions, [https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/solutions], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Urdan, T. ve Weggen, C. (2000). Corporate E-learning: Exploring a new frontier. WR Hambrecht+Co.
  • Wikipedia. (2020). Impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on education, [https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_on_education], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19, [https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş. ve Karaman, S. (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 129-154.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yuksel, I. (2009). Instructor competencies for online courses. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1726-1729.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Basın Açıklaması, [https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Zan, N. ve Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Journal of Turkish Studies, 15 (4), 1367-1394.
Year 2022, , 323 - 353, 15.02.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111

Abstract

References

  • Altuntaş Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Anderman, E. M. ve Dawson, H. (2011). Handbook of research on learning and instruction. Routledge.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). Covıd-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129. Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (1), 1-14.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 179-209.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28.
  • Bates, A. W. ve Bates, T. (2005). Technology, e-learning and distance education. Psychology Press.
  • BenYishay, A., ve Mobarak, A. M. (2014). Social learning and communication. National Bureau of Economic Research. 20139.
  • Bilgiç, H. G. ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 26-50.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15 (1), i-vi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. (ed. Ernesto Iadanza). Clinical Engineering Handbook. Academic Press.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S., Arslan, I., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., ... ve Yıldız, I. (2007). Öğretim teknolojilerinin üniversitede kullanımına yönelik alışkanlıklar ve beklentiler: Betimleyici bir çalışma. Akademik Bilisim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186.
  • De Jong, P. G. (2020). Impact of moving to online learning on the way educators teach, [https://link.springer.com/article/10.1007/s40670-020-01027-7], Erişim tarihi: 10.02.2021.
  • Demir, Ö. (2015). Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının e öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Hacettepe Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Deryakulu, D. (1991). Eğitim teknolojisi, iletişim, öğrenme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24 (2), 527-531.
  • Dörnyei, Z. (1998). Motivation in second and foreign language learning. Language Teaching, 31 (3), 117-135.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durdu, E. ve Albayrak, M. (2015). Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 252-268.
  • Ekinci, T. A. (2015). Türkiye’de uzaktan öğretim yapan yükseköğretim kurumlarının örgütsel ve yönetsel açıdan karşılaştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43. Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (2. Baskı). (çev. Ali Ersoy-Pelin YALÇINOĞLU). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7 (1).
  • Harandi, S. R. (2015). Effects of e-learning on Students’ Motivation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 181, 423-430.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review, 27 (1), 1-9.
  • Hofer, S. I., Nistor, N. ve Scheibenzuber, C. (2021). Online teaching and learning in higher education: Lessons learned in crisis situations. Computers in Human Behavior, 121, 106789.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 79-100.
  • Hsin, W. J. ve Cigas, J. (2013). Short videos improve student learning in online education. Journal of Computing Sciences in Colleges, 2 8(5), 253-259. İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. (4.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covıd-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6 (1), 44-56.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Türkiye’de Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. 5th International Scientific Research Congress (IBAD - 2020), 1-2 Eylül 2020.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. RoutledgeFalmer.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Khlaif, Z. N., Salha, S. ve Kouraichi, B. (2021). Emergency remote learning during COVID-19 crisis: Students’ engagement. Education and İnformation Technologies, 1-23.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-73.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 283-289.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 66-77.
  • Mhlanga, D. ve Moloi, T. (2020). COVID-19 and the digital transformation of education: What are we learning on 4IR in South Africa. Education Sciences, 10 (7), 180.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı, [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Naidu, S. (2006). E-learning: A guidebook of principles, procedures and practices. Commonwealth Educational Media Centre for Asia (CEMCA).
  • Orakçıoğlu, E. (2019). Türkiye’de uzaktan eğitim temalı 2013-2018 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi: Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Pektekin, P. (2013). Web tabanlı uzaktan eğitimde teknoloji kabulünün eğitim becerisi üzerindeki rolü: Türk üniversitelerinde akademisyenler üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi: Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Pintrich, P. R. (2003). Motivation and classroom learning. In (ed. W. M. Reynolds ve G. E. Miller). Handbook of psychology: Educational psychology, John Wiley & Sons Inc.
  • Roberts, L. (2015). Exploring education and childhood. Routledge.
  • Sadi, S., Şekerci, A., Kurban, B., Topu, F., Demirel, T., Tosun, C., Demirci, T., Göktaş, Y. (2010). Öğretmen eğitiminde teknolojinin etkin kullanımı: Öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (3), 43-49.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11 (42), 100-122.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 273-296.
  • Shim, T. E. ve Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review, 119, 105578.
  • Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) Sağlık Bakanlığı. (2020). Türkiye'deki Koronavirüs Güncel Durumu, [https://covid19.saglik.gov.tr], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • UNESCO. (2020). Distance learning solutions, [https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/solutions], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Urdan, T. ve Weggen, C. (2000). Corporate E-learning: Exploring a new frontier. WR Hambrecht+Co.
  • Wikipedia. (2020). Impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on education, [https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_on_education], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19, [https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş. ve Karaman, S. (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 129-154.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yuksel, I. (2009). Instructor competencies for online courses. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1726-1729.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Basın Açıklaması, [https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx], Erişim tarihi: 12.12.2020.
  • Zan, N. ve Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Journal of Turkish Studies, 15 (4), 1367-1394.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Umut Çardak

Çetin Güler This is me

Publication Date February 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Çardak, U., & Güler, Ç. (2022). Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Öğretmen Yetiştirme Bağlamında Akademisyen Uygulama, Görüş ve Önerileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(Özel Sayı), 323-353. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111

Cited By