Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin matematiğin doğası ile matematik öğretimi ve öğrenimine yönelik inançları arasında bir ilişki olup olmadığı ve bu inançları ile lise mezuniyet notu, cinsiyet, sınıf seviyesi ve mezun olunan lise türü arasında anlamlı bir fark olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Türkiye’nin iki farklı devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programının birinci ve ikinci sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 172 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematiğin Doğasına Yönelik İnanç Ölçeği ile Matematik Öğretimi ve Öğrenimine Yönelik İnanışlar Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler; SPSS Statistics 23 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak lisans öğrencilerinin Matematiğin Doğasına Yönelik İnanç Puanları (MDYİP) ile Matematik Öğretimi ve Öğrenimine Yönelik İnanç Puanları (MÖÖYİP) arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan, öğrencilerin MDYİP ile MÖÖYİP’in öğrencilerin lise mezuniyet notlarına, cinsiyetlerine ve sınıf seviyelerine göre anlamlı olarak değişmediği tespit edilmiştir. Son olarak öğrencilerin MÖÖYİP ile mezun oldukları lise türü arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen öğrencilerin MDYİP ile mezun oldukları lise türü arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu farklılığın sadece özel lise ile diğer lise mezunu öğrenciler arasında (diğer lise mezunu öğrencilerin lehine) anlamlı olduğu görülmüştür.
İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencileri Matematiğin doğası Matematik öğretimi ve öğrenimi inanç
In this study it is aimed to see whether the beliefs the undergraduate students enrolled in the Elementary School Mathematics Teaching (ESMT) program hold with respect to the nature of mathematics and the teaching and learning of mathematics are interrelated, and whether high school graduation grades, gender, year in the program, and the type of the high school the student had graduated from lead to significant differences in such beliefs. The study sample in which the survey method was used comprised of 172 students who were enrolled in the first and second years of the ESMT undergraduate program. As data collection tools ‘Belief Questionnaire about the Nature of Mathematics’ and the ‘Mathematics Related Beliefs Scale’ were utilized. The data gathered were analyzed on SPSS Statistics 23 software. As a result statistically significant correlation was found between the ESMT undergraduate students’ Scores in the Belief Questionnaire about the Nature of Mathematics (BQNM) and their Scores in the Mathematics Related Beliefs Scale (MRBS) which aims to identify beliefs regarding the teaching and learning of mathematics. On the other hand, no significant difference was observed in students’ BQNM and MRBS scores, with reference to their high school graduation grades, their gender and year in the program. Lastly, despite the lack of a statistically significant difference between the students’ MRBS scores and the type of high school they had graduated from, a significant difference was observed in the case of the students’ BQNM scores. However, this difference appeared only in case of the contrast between the scores of the students who graduated from private high schools and those of their peers who graduated from other high schools (in favor of the latter group).
Elementary school mathematics teaching Undergraduate student Nature of mathematics Mathematics teaching and learning Beliefs
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |