Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıf İngilizce dersi programındaki öğrenme çıktılarını ve okuma metinlerini içeriğini 21. yüzyıl becerileri kapsamında değerlendirmek amaçlanmıştır. Dokuman analizi araştırmanın yöntemi olarak belirlenmiştir. P21 21. yüzyıl öğrenme çerçevesi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır ve veriler betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları öğrenme çıktılarının öğrencilerin en fazla eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği becerilerini desteklediğini ortaya koymuştur. Okuma metinleri açısından en çok iletişim, iş birliği ve girişimcilik becerilerinin desteklendiği ortaya çıkmıştır. Tüm bunlara ek olarak, gerek öğrenme çıktıları gerekse okuma metinlerinde becerilerin dağılımının dil becerilerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan, genel olarak, öğrenme çıktılarının ve okuma metinlerinin çoğunun 21. yüzyıl becerisinin gelişmesini desteklemekte yetersiz olduğu anlaşılmıştır.
The aim of this study is to evaluate the 8th grade English lesson learning outcomes and the ontent of reading texts within the scope of 21st century skills. Document analysis, was determined as the research method. P21 21st century learning framework was used as a data collection tool and the data were analyzed by using descriptive analysis. The results of the research revealed that students' critical thinking, communication and collaboration skills were supported the most through learning outcomes. In terms of reading texts, communication, collaboration and entrepreneurship skills are mostly supported. In addition to all these, it was concluded that the distribution of the skills in both learning outcomes and reading texts differs according to language skills. On the other hand, in general it has been understood that most of the learning outcomes and reading texts are insufficient to support the development of 21st century skills.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2024 |
Publication Date | April 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |