Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının, Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisi bütünleştirilerek oluşturulan okul öncesi fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmaya, 12 okul öncesi öğretmen adayı ve hâlihazırda bir okul öncesi eğitim kurumunda çalışan 12 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Bu bağlamda, araştırmaya katılan okul öncesi öğretmen adaylarına AG'nin okul öncesi fen etkinliklerine bütünleştirilmesi ile ilgili altı haftalık bir eğitim verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki adet yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin anlaşılması ve yorumlanması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adayı ve öğretmenler, çocukların AG ile bütünleştirilmiş fen etkinliklerinde mutlu olduklarını ifade etmişlerdir. AG teknolojisi özellikle bu aracı daha önce deneyimlememiş çocukların dikkatini çekmek için etkili bir araç olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada katılımcılar uygulamada özellikle bazı teknik zorluklar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu nedenle, AG’nin eğitim programlarına dâhil edilmesinden önce öğretmenlere uygun eğitim ve teknik destek sağlanmasının önemi ortadadır. Sınıf mevcudu ve AG araçlarının sayısının, sınıf mevcuduna uygunluğu da dikkat edilmesi gereken diğer bir husustur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |