Öz: Bu çalışmada, ortaokul düzeyinde Matematik dersi alan öğrencilerin ve bu dersleri
yürüten öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu
sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2014-
2015 Eğitim-Öğretim yılında, Kırşehir ili Akpınar ilçesinde bir ortaokulda rastgele belirlenen
5., 6., 7. ve 8.sınıf öğrencilerin ve bu ilde bulunan ortaokullardan rastgele belirlenen
öğretmenlerin görüşlerinden elde edilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu
yoğunlaşmış görüşme formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi için
içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. Bu çerçevede içerik analizi yoluyla verileri
tanımlamak, verilerin içerisinde saklı olabilecek gerçekleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.
Araştırma verileri; verilerin kodlanması, kategorilerin bulunması, kodların ve temaların
düzenlenmesi, bulguların tanımlanması ve yorumlanması aşamaları takip edilerek analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik öğrenim sürecinde öğrenciler sorunun
kendilerinden kaynaklandığını düşünmekte ve çözümü öğretmenden beklemektedirler.
Öğretmenlerin öğrencinin ilgisini çekecek, dersi sevdirecek öğretim yöntemler geliştirmeleri,
program yetkililerinin uygulamada karşılaşılan süre sorununa ilişkin olarak kazanımlar ve
etkinliklerin sayısının yeniden düzenlenmesi önerilmektedir.
Abstract: This study aims to determine the problems that students taking maths courses at
secondary school level and teachers carrying on out those courses face in learning/teaching
process and to conclude the suggestions they indicated. The data of the research was gathered
from randomly chosen 5th, 6th
, 7
th and 8th grade students and secondary school teachers in
Kırşehir in 2014-2015 education term. In order to find out answers of open-ended intensive
interview form was used as data collection tool. Content analysis method was applied to
analyse the point of views of participants about problems and suggestions in mathematics
learning/teaching process and to reveal possible hidden facts. The research data was analysed
in the following steps: coding data, finding out the categories, organizing the codes and
themes, describing and commenting the findings. As a conclusion, students assumed their
own behaviours and attitudes as a main barrier in front of mathematics learning process and
asked teachers to find out solutions. In the study, to develop new teaching methods, which
would attract the attention of students and make the courses enjoyable and to do some
revisions in teaching programs which would help to get rid of specifically time problem in
completion of subjects were suggested.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |