Bu çalışmanın amacı, Ağrı ölçeğinde ortaokul 7.
sınıfta okuyan öğrencilerin sosyoekonomik durumları ile Türkçe ve Fen Bilimleri
derslerindeki akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup
olmadığını belirlemektir. Buna göre, öğrenci ebeveynlerinin gelir durumları ve öğrenim
düzeyleri ile öğrencilerin cinsiyetleri, anasınıfına gitme durumları, kardeş
sayıları, bilgisayara sahip olma durumları, sosyoekonomik değişkenler olarak
belirlendi. Bu değişkenler ile öğrencilerin Türkçe ve Fen Bilimleri derslerinden
aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının tespitine çalışıldı.
Araştırma
2016-2017 eğitim-öğretim yılında güz döneminde Ağrı ili merkez ilçedeki 3 ortaokulda
gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sosyoekonomik durumları ile Türkçe ve Fen
Bilimleri derslerindeki başarı düzeylerinin tespiti için 13 maddelik bir anket
formu hazırlanmış ve bu anket formu 7. sınıfta okuyan 396 öğrenciye uygulanmıştır.
Anketten elde edilen bulgular, SPSS 16.0 ile analiz edilmiş, öğrencilerin anket
maddelerine verdikleri cevaplar, frekans ve yüzde olarak hesaplanmıştır. Bu
cevapların bağımsız değişkenlere göre anlamlılığının belirlenmesi için “Mann
Whitney U, Kruskal Wallis H ve korelasyon testleri” kullanılmıştır.Araştırmadan elde
edilen bulgulara ve bunların analizine bakıldığında genel olarak öğrencilerin sosyoekonomik
durum değişkenleri (bağımsız değişkenler) ile Türkçe ve Fen Bilimleri dersleri başarı
puanları (bağımlı değişkenler) arasında kuvvetli bir ilişkinin bulunduğu ve bu
bağımlı ve bağımsız değişkenlerin anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmektedir.
This
study aims to examine whether there is a significant relationship between the
socioeconomic status of 7th grade students attending middle schools in Ağrı and
their achievement in Turkish and Science and Technology courses. To this end,
income and education levels of students’ parents, students’ gender, whether
they attended a kindergarten, the number of siblings they have and whether they
own a computer were identified as the socioeconomic variables. We then examined
whether there were significant relationships between these variables and the
grades students received from Turkish and Science courses.
The study was
conducted in the three middle schools in the central district of Ağrı province,
during the Fall semester of the 2016-2017 academic year. A 13-item
questionnaire was developed to identify students’ socioeconomic status and the
achievement in Turkish and Science courses, and this questionnaire was
administered to 396 seventh grade middle school students.
Data collected via the
questionnaire were analyzed using SPSS 16.0, and frequencies and percentages of
student responses were calculated. To identify whether these responses were
significantly related to the independent variables, we used Mann Whitney U,
Kruskal Wallis H and correlation tests.
Our
analysis showed that overall, there was a strong relationship between
socioeconomic status variables (independent variables) and grades for Turkish
and Science courses, and these two groups of dependent and independent
variables varied significantly.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |