Bu araştırmada eğitim bilimleri çalışmalarında
istatistiksel güç analizi konusunda farkındalık yaratmak, alanyazına katkı
sağlamak ve eğitim araştırmalarında istatistiksel güç analizinin kullanıldığı
uygulamalara yer vermek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında eğitim bilimleri
alanında yayın yapmakta olan dergilerden üç tanesi seçkisiz olmayan örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiş olup bu dergilerde yer alan
toplamda 50 makale incelemeye alınmıştır. Bunlardan 16 tanesi derleme,
betimleme türü ve 9 tanesi de ölçek geliştirme-uyarlama türü toplam 25 makale
araştırmaya dahil edilmemiştir. Araştırma kapsamında çözümleyici istatistik
içeren 25 adet makale incelenmiştir. Betimsel istatistikler ve güç analizi için
bazı istatistiksel programlardan yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında ilk
aşamada eğitim bilimleri alanında yayınlanan makaleler incelenerek eğitim
üzerine yapılan araştırmalarda istatistiksel güç analizi konusu irdelenmiştir.
Sonrasında gücün hesaplanmasında ihtiyaç duyulan anlamlılık (alfa) seviyesi,
etki büyüklüğü ve örneklem büyüklüğü ile ilgili incelemeler yapılmış olup
analizlere ilişkin güç hesaplamaları yapılmıştır. Bu inceleme kapsamında sadece
bir makalede etki büyüklüğünün hesaplanıp raporlandığı ve analizlere ait
istatistiksel gücün ise hesaplanmadığı tespit edilmiştir. Benzer şekilde
örneklem büyüklüğü belirlemede de güç analizi yöntemine rastlanmamıştır.
In the present study, it was aimed to create awareness about statistical power analysis, contribute to the literature and give place to educational studies using statistical power analysis. In the study, three educational science magazines were selected by criteria sampling method, one of purposeful sampling methods, and a total of 50 articles were studied. A total of 25 articles were not included in the study: 16 of these articles were compilation and description types whereas 9 of these articles were scale development - adaptation types. 25 articles consisting of analytical statistics were examined. For descriptive statistics and power
analysis, some statistical soft wares were used. In the first stage of the present study, articles published in the area of educational science were investigated and statistical power subject covered in these articles were studied. Then, significant (alpha) level used in the calculation of the power, effect size and sample size were examined, and power calculations about the analyses were made. As a result, it was determined that in only one essay, effect size was calculated and reported, while statistical power was not calculated. Similarly, power analysis method was not encountered in determining sample size.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |