Research Article
BibTex RIS Cite

Pre-service Teachers’ Opinions about Survey Methods

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 360 - 382, 29.11.2018

Abstract



The
survey method is a method which is used in many areas, primarily in social
sciences to collect data systematically. Questions prepared about the subject
to work on are oriented to participants to obtain the relevant data for the
subject. By using survey method, collecting data about lots of different topics
is possible. This is a common method to obtain data quickly and easily.
Undoubtedly, achieving fast and economic data is important for the specific
projects. However, the quality, reliability and validity of the data is much
more important. The questions asked about behaviors, attitudes, feelings, and
choice particularly measure the personal characteristics. These characteristics
may change very fast. Besides that, the accuracy and reliability of the
participants’ answers are very important for reliability of the study. Certain
issues such as the number of questions, the length of the question, the nature,
content, attractiveness, intelligibility can influence the attitude of the
participants, when they answer the questions.
The data were obtained voluntarily from the students
who are studying in some departments in Yüzüncü Yıl University of Faculty of
Education.
In this study, after
the data is obtained by using survey method, views of the participants and
their behaviors are determined and evaluated.

References

  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesinin iyileştirilmesi için öntest (Pilot Test) yöntemleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 1-17.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berner, M., Bowers, A., Heyman, L. (2002). So you want to do a survey…. Popular Goverment, Summer, 23-27.
  • Büyüköztürk, Ş., Balcı, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çilan Arıcıgil, Ç (2009). Sosyal bilimlerde kategorik verilerle ilişki analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dawson, C (2002). Practical research method. United Kingdom: How To Books Ltd.
  • İslamoğlu, A.H. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, A.H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Oğur, R ve Tekbaş, Ö.F. (2003). Anket Nasıl Hazırlanır?. Sted, 12(9), 336-340.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Ünsal, P. (2003). Örgütsel araştırmalarda anket yöntemi. Ankara: Çantay Kitapevi.

Öğretmen Adaylarının Anket Uygulamasına İlişkin Görüşleri

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 360 - 382, 29.11.2018

Abstract

Anket,
başta sosyal bilimler olmak üzere pek çok alanda sistematik olarak veri
toplamak için kullanılan bir yöntemdir. Önceden üzerinde çalışılacak konu ile
ilgili olarak hazırlanmış olan sorular katılımcılara yöneltilerek konu ile
ilgili veri elde edilmeye çalışılır. Anket yoluyla pek çok konuda farklı türde
veri toplamak mümkündür. Bu yöntem hızlı ve kolay veri elde etme yöntemlerinin
başında gelmektedir. Hızlı ve ekonomik veri elde etmek şüphesiz ki yapılacak
çalışma açısından önemlidir. Ancak bununla birlikte elde edilen verilerin
niteliği, geçerlilik ve güvenirliği çok daha büyük önem arz etmektedir.
Anketler ile sorulan sorular, özellikle davranış, tutum, duygu, tercih gibi
konuları içeren sorular kişisel özellikleri ölçmektedir. Bu özellikler ise
hızla değişkenlik gösterebilmektedirler. Bunun yanı sıra, yapılan çalışmanın
güvenirliği açısından, anket sorularını cevaplayan kişilerin ne derece doğru ve
güvenilir bilgi verdikleri de çok önemlidir. Gerek sorulan soru sayısı,
soruların uzunluğu, niteliği, içeriği, ilgi çekiciliği, anlaşılabilirliği gibi
hususlar cevaplayanların tutumlarını etkileyebilecek hususlardır. Çalışmada
kullanılan veriler Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinin bazı
bölümlerinde okumakta olan öğrencilerinden gönüllülük esasına göre elde
edilmiştir. Yapılan bu çalışmada, anket yöntemi kullanılarak veri elde
edildikten sonra, anket sorularını cevaplayan öğretmen adaylarının görüşleri ve
bu konudaki davranışları belirlenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır. 

References

  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesinin iyileştirilmesi için öntest (Pilot Test) yöntemleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 1-17.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berner, M., Bowers, A., Heyman, L. (2002). So you want to do a survey…. Popular Goverment, Summer, 23-27.
  • Büyüköztürk, Ş., Balcı, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çilan Arıcıgil, Ç (2009). Sosyal bilimlerde kategorik verilerle ilişki analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dawson, C (2002). Practical research method. United Kingdom: How To Books Ltd.
  • İslamoğlu, A.H. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, A.H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Oğur, R ve Tekbaş, Ö.F. (2003). Anket Nasıl Hazırlanır?. Sted, 12(9), 336-340.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Ünsal, P. (2003). Örgütsel araştırmalarda anket yöntemi. Ankara: Çantay Kitapevi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gürol Zırhlıoğlu 0000-0001-8687-1349

Publication Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Zırhlıoğlu, G. (2018). Öğretmen Adaylarının Anket Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 360-382.