This research
was conducted with the aim of improving the written narration skills of primary
school 4th grade students, their levels of using story elements in
their stories and their writing capabilities. The research was conducted with
12 students receiving education in a primary school located in Sultanhisar
district of Aydin province in 2015-2016 academic year. In the research, qualitative and quantitative
data before and after the application were collected by Story Elements
Evaluating Scale (SEES), Written Narration Evaluation Form (WNEF), Writing
Skill Interview Form (WSIF). As a result of the research, it was determined
that the applications conducted in line with story writing program improved the
written narration skills of students and that they increased their levels of
using story elements in their stories and their writing skills.
Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf
öğrencilerinin öykü yazma becerilerini geliştirmek için öykü yazma programı
doğrultusunda; öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini, öykülerinde öykü
elementlerini kullanma düzeylerini ve yazma bilgilerini arttırmak amacıyla
yapılmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında, Aydın ili Sultanhisar
ilçesinde bir ilkokula devam eden 12 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada;
uygulama öncesinde ve sonrasında olmak üzere nitel ve nicel veriler; Öykü
(Hikaye) Elementleri Değerlendirme Ölçeği (ÖEDÖ), Yazılı Anlatım Değerlendirme
Formu (YADF), Yazma Bilgisi Görüşme Formu (YBGF) ile toplanmıştır. Öğrencilerin
uygulama öncesinde ve sonrasında yazdıkları öykülerin üç ayrı puanlayıcı
tarafından ÖEDÖ ve YADF ile değerlendirilmesi sonucunda elde edilen nicel
verilerin istatistiksel analizleri yapılmıştır. YBGF ile elde edilen nitel
veriler ise betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öykü yazma
programı doğrultusunda yapılan uygulamaların öğrencilerin yazılı anlatım
becerilerini geliştirdiği, öykülerinde öykü elementlerini kullanma düzeylerini
ve yazma bilgilerini arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |