This research aims to determine the attitude levels of the students studying at the Faculty of Health Sciences regarding the online creative drama method and their opinions regarding the online course. In the research patterned as a mixed model, 13 weeks of creative drama work was applied with 40 students. Creative drama sessions were applied for 26 hours during the 2021-2022 academic year, totaling 13 weeks during a course period. At the end of the drama study, 40 students were given an evaluation at the end of the course, interview form, attitude scale for creative drama, and attitude scale for distance learning to determine the contribution of the creative drama course. Content analysis was used in the analysis of qualitative data obtained in the research. Statistical analyses were used in the analysis of quantitative data. The research findings stated that creative drama is very effective in students expressing themselves better. They listen to lessons more motivating way because they are actively involved in the process rather than constantly listening to passive lessons in distance education. At the same time, the participants stated that they expect the lesson to come every week and feel good about themselves.
Bu araştırmanın amacı Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerinin online yaratıcı drama dersine ilişkin tutum düzeyleri ve online derse ilişkin görüşlerini belirlemektir. Karma model olarak desenlenen araştırmada 40 öğrencinin bulunduğu bir grup ile 13 haftalık yaratıcı drama çalışması uygulanmıştır. Yaratıcı drama oturumları 2021-2022 eğitim öğretim güz dönemi boyunca toplamda 13 hafta olmak üzere 26 ders saat uygulanmıştır. Drama çalışması sonunda 40 öğrenciye yaratıcı drama dersinin katkısını belirlemek için ders sonunda değerlendirmeleri, görüşme formu, yaratıcı dramaya yönelik tutum ölçeği ve uzaktan öğrenmeye yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde istatistiksel analizler kullanılmıştır. Araştırma bulguları, yaratıcı dramanın öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etmelerinde, uzaktan eğitimde sürekli pasif ders dinleme yerine aktif şekilde sürece dahil oldukları için daha motive olmuş şekilde ders dinledikleri için dersin çok etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Aynı zamanda katılımcılar her hafta dersin gelmesini beklediklerini, kendilerini iyi hissettiklerini ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 2 |